232
(Comunicat) În primele 9 luni ale anului 2018, Grupul de firme AGRICOLA înregistrează o creștere a cifrei de afaceri de 10,28% față de perioada similară a anului trecut, ajungând la 554,882 milioane lei. „AGRICOLA a continuat și în acest an strategia de focusare pe afacerile din core-business-ul companiilor grupului și, chiar dacă a făcut exit din două afaceri – servicii pentru agricultură și retail de proximitate –, realizează creșteri importante pe categoriile de bază, astfel încât, la nouă luni din 2018 raportează o creștere de peste 10% a afacerilor grupului nostru”, declară Grigore Horoi, președintele AGRICOLA Bacău. Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului AGRICOLA, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele trei trimestre ale acestui an o cifră de afaceri de 346,859 mil. lei, în creștere cu 15,55% față de anul trecut. „Cifra de afaceri obținută este rezultatul unei creșteri cantitative a vânzărilor de carne de pasăre cu 4,62% față de 2017, dar, în special, este rezultatul creșterii cantitative a vânzărilor AGRICOLA de produse diferentiatoare, cu valoare adaugată mare, și mă refer aici la Puiul Fericit și Puiul Fermierului, Puiul Familist, Gama Ușor de Gătiti și chiar produsul nou lansat, Cocoșel de Pădure – primul pui tip coquelet proaspăt românesc. Strategia noastră este de a crește în continuare vânzările de pui cu creștere lentă,” a precizat președintele AGRICOLA. Cifra de afaceri a companiei SALBAC a crescut în primele 9 luni cu 8%, ajungând la 98,728 mil. lei, în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat o creștere 9% în valoare, respectiv 7,32% în volum. În același timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creștere a volumelor de 7,24%, respectiv o creștere valorică similară. „Menținem tendinţa de creștere la grupa salamurilor crud-uscate, unde suntem lideri de piață, iar Salamul de Sibiu AGRICOLA își consolidează poziția de lider detașat în segment”, precizează Grigore Horoi. Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în această perioadă o creştere semnificativă a cifrei de afaceri, de 23,9% (40,142 mil. lei), în contextul în care exporturile companiei în țările UE au crescut cu 23% . La ouăle proaspete, obținute la Avicola Lumina – Constanța, s-au înregistrat în primul semestru al anului o creștere de 23,5% a vânzărilor volumice (59,876 mil. ouă) și o creștere valorică de 27%, care a condus la o cifră de afaceri de 39,535 mil. lei. „Vom continua strategia de creștere și diferențiere, vom anticipa așteptările consumatorilor, vom oferi produse de înaltă calitate cu servicii atașate corespunzătoare și sunt convins că brandul AGRICOLA, crescut cu pasiune și modestie de echipa noastră, va rămâne în topul preferințelor consumatorilor”, afirmă Grigore Horoi.