Stiri

211

Industria europeană a laptelui a lansat ”European Plastics Pact”

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Mai multe companii cu relevanță în industria produselor lactate se numără printre semnatarii Pactului European pentru Plastic, lansat săptămâna trecută. Cu totul, s-au alăturat inițiativei cincisprezece guverne și 66 de companii și organizații.

Acordul este o coaliție public-privată care are ca scop realizarea unei economii circulare a plasticului european, evitând deșeurile de plastic și reunind toți participanții la lanțul valoric.

Participanții la Pactul European pentru Plastici se angajează până în 2025 să îndeplinească următoarele obiective:

• Reutilizabilitate și reciclabilitate: Proiectarea tuturor ambalajelor din plastic și a produselor plastice de unică folosință introduse pe piață pentru a putea fi reutilizabile acolo unde este posibil și, în orice caz, reciclabile până în 2025;

• Utilizarea responsabilă a materialelor plastice: treceți la o utilizare mai responsabilă a ambalajelor din plastic și a produselor din plastic pentru o singură utilizare, urmărind reducerea produselor și a ambalajelor din plastic cu cel puțin 20% (în greutate) până în 2025, cu jumătate din această reducere provenind de la reducerea absolută a materialelor plastice;

• Colectare, sortare și reciclare: Creșteți capacitatea de colectare, sortare și reciclare cu cel puțin 25% puncte până în 2025 și atinge un nivel corespunzător cererii pieței de materiale plastice reciclate;

• Utilizarea materialelor plastice reciclate: Creșterea utilizării materialelor plastice reciclate în produsele și ambalajele noi până în 2025, materialele plastice utilizând companii care realizează în medie cel puțin 30% materiale plastice reciclate (în greutate) în gama de produse și ambalaje.

Progresele vor fi monitorizate și raportate în fiecare an de către toți semnatarii. Primele grupuri de lucru vor începe să stabilească monitorizarea și raportarea și să discute modele de reducere și reutilizare, proiectare pentru circularitate, transport de deșeuri, aplicații de contact alimentar și direcția lanțului de aprovizionare.

Printre companiile cu conexiuni la industria produselor lactate se numără FrieslandCampina, Unilever și Nestlé.

Hein Schumacher, CEO al Royal FrieslandCampina N.V., a declarat: „Dacă dorim cu adevărat să fim eficienți în realizarea unui impact durabil măsurabil, trebuie să lucrăm împreună pe termen lung. Numim asta sustenabilitate cooperativă.

„Și aceasta este abordarea necesară și pentru ambalajele din plastic. Lanțul valoric din plastic este internațional, cu mari producători și furnizori multi-naționali. O abordare europeană unificată, care lucrează împreună peste granițe și categorii poate ajuta la creșterea și accelerarea. Acest lucru este diferit de pactele naționale care există deja. Prin urmare, sprijinim atât pactele naționale, cât și cele internaționale. "

Marco Settembri, CEO Nestlé pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord, a declarat: "Suntem încântați să semnăm Pactul European. Unul dintre obiectivele noastre comune este să creăm o economie circulară prin îmbunătățirea schemelor de colectare, sortare și reciclare în toată Europa. Mâine, vrem să ne asigurăm că și alte ambalaje, cum ar fi ambalajele și pungile noastre, pot fi reciclate în ambalaje alimentare noi ”.

Cu toate acestea, a spus Nestlé, procesul nu va fi ușor. Orice materiale plastice utilizate pentru ambalarea alimentelor trebuie să fie „de calitate alimentară”, ceea ce înseamnă că nu poate conține substanțe dăunătoare pentru om. Pentru a obține materiale plastice reciclate de calitate alimentară, procesele de reciclare vor trebui să evolueze. Provocarea pentru Nestlé și a industriei alimentare în general este că, în prezent, este mai ieftin să produci ambalaje din materiale plastice virgine decât să folosești materiale plastice reciclate de calitate alimentară.

Pentru a depăși acest lucru, Nestlé a anunțat recent o investiție de peste 1,5 miliarde CHF în materiale plastice reciclate de calitate alimentară.

Nestlé a lansat, de asemenea, un fond de ambalare durabilă de 250 milioane CHF, axat pe start-up-uri care dezvoltă inovații de ambalare, inclusiv materiale noi, precum și sisteme de reumplere și soluții de reciclare.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2