Repere

292

Lansările de produse prietenoase cu alergenii sunt în creștere

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Pe fondul conștientizării pericolelor cauzate de alergii și al numărului tot mai mare de consumatori cu alergii și sensibilități, producătorii explorează din ce în ce mai mult noi produse, informează IngredientsNews. Până în 2026, se anticipează că una din două persoane va avea o alergie, iar în 2022, aceasta a fost afecțiunea numărul unu raportată, relatează organizația medicală britanică Allergy UK.

Sprijin din industrie pentru alergeni și sensibilități

Sectorul alimentar a făcut pași în pregătirea pentru a sprijini consumatorii cu alergeni și sensibilități. Un studiu de cercetare arată că, începând cu 2021, 66 de țări aveau anumite cerințe obligatorii de etichetare în vigoare pentru a identifica alergenii alimentari comuni.

Cu toate acestea, în timp ce acestea impun legal producătorilor să declare utilizarea ingredientelor alergene în alimente preambalate, există o lipsă de uniformitate în lista cu alergeni obligatorii.

„Aceasta este o îmbunătățire majoră față de acum 20 de ani, dar este mult de făcut pentru a proteja mai bine consumatorul alergic la alimente”, a declarat Angela Johnson, un dietetician înregistrat și manager de informații despre diete și nutriție pentru HealthFocus, pentru Ingredients Network. .

De exemplu, nu există un standard universal pentru etichetarea alergenilor alimentari. În timp ce majoritatea necesită etichete care să indice „cei 8 mari” - lapte, ouă, pește, crustacee, arahide, nuci, grâu și soia - unele țări au o legislație mai puternică care impune listarea alimentelor care conțin alergeni suplimentari.

Peste 80 de țări nu au cerințe privind etichetarea alergenilor. „Această inconsecvență este în mod evident problematică, iar scopul este de a ajunge la un consens global”, spune Johnson.

Ca răspuns, Organizația Mondială pentru Alergii (WAO) încearcă să reunească industria alimentară, autoritățile de reglementare și organizațiile internaționale pentru a stabili etichetarea obligatorie a alergenilor și a stabili standarde privind contaminarea încrucișată, metodele standardizate de detectare a alergenilor și cele mai bune practici.

Gestionarea alergiilor și sensibilităților de către consumatori

Campanii precum Săptămâna de conștientizare a alergiilor pun în atenție lansările de produse fără alergii, deoarece producătorii se străduiesc să sprijine cei 28% dintre adulți înregistrati în 2023 ca încearcă să gestioneze sau să trateze o alergie sau o sensibilitate alimentară, potrivit unui studiu de sănătate al lui Hartman.

Consensul este că a trăi cu o alergie alimentară este multă muncă. „Vigilența constantă, nevoia de a cerceta orice produs nou pe care doriți să-l încercați, îngrijorarea și teama în legătură cu mâncatul la restaurante sau în casele altora... pentru mulți, este literalmente o chestiune de viață sau de moarte în fiecare zi”, spune Johnson.

Gestionarea alergiilor și a sensibilităților dietetice este adesea foarte costisitoare. „În zona SUA în care locuiesc, o pâine fără gluten costă între 7 și 10 dolari, în timp ce o pâine de grâu poate costa uneori chiar și un dolar sau doi”, spune Johnson. Același raport de cost între produsele obișnuite și cele care nu conțin este valabil și pentru brânza și iaurturi fără lactate și pentru multe alte alimente fără alergeni, adaugă Johnson.

Mai multe produse fără alergeni intră pe piață?

Vânzările de alimente etichetate ca prietenoase cu alergenii au crescut cu 25% pentru anul încheiat la 26 februarie 2023, unitățile crescând cu 8,7%, a detaliat Institutul Tehnologilor Alimentari (IFT), conform constatărilor Circana. În anul care s-a încheiat la 18 iunie 2023, vânzările unitare de fursecuri și snack-baruri fără primii nouă alergeni au înregistrat o creștere cu 11%, conform datelor SPIN.

„Cred că vom vedea mai multe produse fără alergeni pe piață”, spune Johnson. În timp ce în trecut, consumatorii trebuiau să meargă la un magazin specializat pentru aceste produse de nișă, supermarketurile de astăzi au alimente fără gluten, fără lactate, vegane sau alte alimente special formulate pentru a evita unul sau mai mulți alergeni.

„În plus, din păcate, alergiile alimentare sunt în creștere, prevalența fiind mai mult decât dublată din 1960”, spune Johnson. Deși prevalența unei alergii alimentare adevărate este încă în jurul valorii de 1 din 10 persoane, Johnson adaugă că mulți alții au o intoleranță mai puțin severă, dar problematică, la alergenii alimentari comuni, iar acești consumatori cumpără și produse fără alergeni.

Potrivit noilor date din Studiul HealthFocus Global Trend 2024, peste o treime dintre consumatorii globali (34%) sunt foarte îngrijorați de alergiile alimentare și aproximativ 10% spun că sunt afectați personal. Consumatorii mai tineri și părinții sunt în special îngrijorați.

Asia de Sud are cel mai mare număr de consumatori extrem sau foarte îngrijorați de alergiile la alimente precum glutenul și lactoza, aproape (49%) dintre cumpărători îngrijorați. Descoperirile HealthFocus International dezvăluie că Orientul Mijlociu și Africa (MEA) ocupă locul al doilea, cu 42%, urmate de America Latină (36%) și Asia de Est Pacific (33%).

Fără alergeni

Odată cu creșterea produselor vegane, producătorii creează alimente care elimină doi alergeni obișnuiți - laptele și ouăle. „Producătorii își pot extinde baza de consumatori alergici la alimente făcând produse care evită doi sau mai mulți alergeni alimentari”, spune Johnson. „Unii producători chiar creează produse fără „cei 8 mari”, plus ingrediente suplimentare la care mai puțini oameni sunt alergici”, adaugă Johnson.

În SUA, etichetele „fără alergeni” sunt foarte importante pentru peste un sfert dintre consumatori, în special în cohortele mai tinere. Studiul Global Trend 2024 arată, de asemenea, că peste un sfert (27%) dintre consumatorii globali evită în mod activ glutenul.

Afirmațiile „Fără de”, inclusiv gluten și cereale, au o nișă puternică, peste 35% dintre consumatori spunând că acestea sunt foarte importante pe etichetele produselor alimentare.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2