Repere

208

Mintel: Tendințe ecologice în domeniul alimentelor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

„Produsele durabile trebuie să câștige bătălia sănătății”, spune Mintel într-un studiu despre tendințele ecologice în domeniul alimentelor, băuturilor, citat de DairyReporter.

Grija consumatorilor pentru apă

Pe măsură ce spălarea ecologică duce la „greenhushing”, consumatorii se concentrează pe afirmațiile privind alimentele și băuturile durabile care ating sentimentul lor de sănătate și autoconservare, cu calitatea aerului și atributele de conservare a apei, afirmă Mintel în Raportul global de sustenabilitate pe 2-24/25.

„A doua mare îngrijorare a consumatorilor – și cea mai mare îngrijorare din Statele Unite – este calitatea aerului, care, evident, are ramificații masive în ceea ce privește emisiile de producție, dar și în ceea ce privește emisiile de distribuție.

Este atenuarea daunelor cauzate – este ceva ce ne așteptăm să vedem mai mult”, a declarat Richard Cope, consultant senior în tendințe la Mintel și autor al raportului, pentru FoodNavigator-USA.

Consumatorii apelează la „autoconservare” pe fondul schimbărilor climatice

Mintel a chestionat 10.000 de consumatori din 10 țări, inclusiv SUA, Marea Britanie, China, India, Japonia, Brazilia, Franța, Italia și Spania, despre atitudinile lor față de problemele de mediu și afirmațiile de durabilitate.

În cele din urmă, „produsele durabile trebuie să câștige bătălia sănătății” și să se încadreze în cerințele consumatorilor pentru o dietă echilibrată, a rezumat Cope.

De exemplu, mulți cumpărători moderează consumul de carne, spre deosebire de a renunța complet la carne, deși consumul mai puțin de carne rămâne un aspect important al combaterii schimbărilor climatice, a remarcat el.

„În timpul în care am făcut această cercetare, proporții de vegetarieni sau vegani sau pescatari nu au ajuns nicăieri. Tocmai s-au platit. Nu cresc cu adevărat. Consumul de carne și consumul de lactate sunt cu adevărat înrădăcinate. Este unul dintre produsele de top în [excursiile] săptămânale ale oamenilor”, a explicat Cope.

El a adăugat: „Când îi întrebăm pe oameni: „Mâncați carne sau carne de pasăre la majoritatea meselor sau în majoritatea zilelor?” Media care mănâncă carne este de 32%. În America, se ridică la 44%, dar aceasta este încă în urma Franței și Regatului Unit”.

De asemenea, consumatorii recurg la comportamente de auto-conservare - conservarea resurselor precum hrana, apa etc. - deoarece cumpărătorii simt impactul direct al schimbărilor climatice provocate de om, a explicat Cope.

Temeri privind poluarea cu plastic

Aproximativ o treime (34%) dintre consumatorii globali sunt îngrijorați de calitatea aerului și de o preocupare cheie pentru cei afectați de incendiile forestiere, a spus Cope. În plus, cumpărătorii încă își fac griji cu privire la poluarea cu plastic, dar „consumatorii acordă întotdeauna prioritate performanței ambalajului înaintea oricăror acreditări de mediu”, a adăugat el.

„Treizeci la sută dintre consumatorii americani spun că poluarea cu plastic este una dintre principalele lor trei preocupări de mediu, iar aceeași sumă spun că conservarea apei este una dintre principalele lor trei preocupări de mediu – și aici este cazul în care americanii sunt puțin peste medie în acest sens.

Lipsa de apă este, evident, ceva [care] se întâmplă foarte des în întreaga lume. Majoritatea populației lumii se confruntă cu anumite condiții de stres hidric pe parcursul unui an”, a spus Cope.

De la „greenwashing” la „greenhushing”:  tactici privind afirmațiile de sustenabilitate

În urma cazurilor importante de spălare ecologică, consumatorii examinează mai des afirmațiile de durabilitate, pe măsură ce devin mai educați cu privire la problemele de mediu, a explicat Cope.

Anul acesta, Advertising Standards Authority – un grup comercial de publicitate autoreglementat din Marea Britanie – a reprimat anumite afirmații de marketing referitoare la sustenabilitate, care au avut un efect de influență asupra modului în care companiile și-au gândit mesajele de sustenabilitate în altă parte a lumii, a remarcat el.

Eco-activiștii devin educatori de top despre problemele de mediu, inclusiv spălarea ecologică, așa cum mulți cumpărători nu au încredere în companie, a raportat Mintel. Mai mult de o treime (35%) dintre consumatorii globali declară că nu au încredere în companii pentru a fi sincere cu privire la impactul lor asupra mediului.

În plus, 43% dintre consumatorii din SUA și 37% dintre cumpărătorii din Marea Britanie spun că activiștii sensibilizează cu privire la problemele de durabilitate, în creștere față de cifrele din 2023-2024 de 36% și, respectiv, 30%.

Consumatorii sunt sceptici

Scepticismul consumatorilor față de afirmațiile de sustenabilitate este valabil, deoarece „există o mulțime de valori proaste acolo”, a remarcat Cope.

„Există o mulțime de [companii] care se îndreaptă spre fructele care țin jos sau care publică statistici [care] reprezintă de fapt doar o etapă a procesului de producție a produsului, mai degrabă decât întregul ciclu de viață al acestuia. [Consumatorii] au dreptate să fie cinici într-un mod sănătos”, a explicat Cope.

El a adăugat: „Există o mulțime de [companii] care își bazează o mare parte din afirmațiile lor privind neutralitatea carbonului... pe proiecte de compensare din cealaltă parte a lumii, unde este imposibil să se dovedească dacă au sau nu un impact, mai degrabă decât să întreprindă ei înșiși acțiuni directe. ... Ceea ce vedem ca urmare a acestui fapt este totuși această ecologizare.”

Cu greenhushing, mărcile CPG prioritizează un anumit atribut de sănătate sau modul în care îi ajută pe fermieri, spre deosebire de afirmațiile extinse de sustenabilitate, a explicat Cope.

Poate un sistem de evaluare în stilul Nutri-Score să conducă consumatorii către produse mai ecologice?

Consumatorii sunt interesațid într-un sistem de rating similar cu sistemul Nutri-Score – un sistem de clasare folosit în toată Europa pentru a indica conținutul de nutrienți al unui produs – pentru afirmațiile de durabilitate, a adăugat el.

Aproape o treime (30%) dintre consumatorii chestionați au spus că o scală de evaluare în stilul Nutri-score pentru durabilitate este una dintre afirmațiile de sustenabilitate din pachet care le-ar avea un impact semnificativ asupra deciziei de cumpărare.

„În cele din urmă, ceea ce își doresc oamenii este doar să știe dacă merg la un anumit retailer sau cumpără o anumită marcă la care nu trebuie să se gândească la sustenabilitate. Ei vor doar să știe că aceasta este o companie foarte responsabilă. Oamenii vor comoditate”, a spus Cope. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2