262
Compania de carne de cultură Mosa Meat a încheiat o rundă de finanțare de 47 milioane EUR, după cum relatează FoodNavigator.
Mosa Meat are planuri mărețe pentru investiție, despre care șeful de operațiuni, Sarah Lucas, a declarat pentru FoodNavigator că oferă resursele pentru a „crește rapid și a face progrese mai rapide”.
Primul burger cultivat în laborator
Fondatorul Mosa Meat, dr. Mark Post de la Universitatea Maastricht, este responsabil pentru producerea primului burger crescut din celule animale cultivate, în 2013.
În acel moment, un eșantion de celule a fost preluat de la un animal viu și introdus în baloane de celule. Celulele au fost apoi hrănite cu un mediu de creștere - o „cantitate mică de ser fetal bovin (FBS)” - care a permis celulelor să crească și să se divizeze. Celulele au fost apoi transformate în mușchi și celule grase dezvoltate și s-au format în produsul final de burger.
În timp ce astăzi, Mosa Meat își dezvoltă celulele în bioreactoare, procesul rămâne în mare parte neschimbat. Start-up-ul și-a dezvoltat de atunci propriul mediu de creștere fără componente de animale (start-up-ul judecă FBS, derivat din sângele colectat de la vițeii vacilor de lapte însărcinate la sacrificare, ca fiind „inacceptabil moral”), despre care spune că este „ performant foarte bine '.
La începutul acestui an, start-up-ul a anunțat și deschiderea unei noi instalații pilot în Maastricht, Olanda. Aici Mosa Meat intenționează să producă primele sale produse pe piață în 2022. De asemenea, start-up-ul intenționează să cheltuiască noua investiție de 55 de milioane de dolari.
Planuri de cheltuieli
Finanțarea va fi utilizată pentru a ajuta la „accelerarea” „impulsului” Mosa Meat. Dar ce înseamnă exact asta?
„Am crescut rapid, de la cinci, până la 50 de persoane în ultimele 18 luni, și am făcut multe progrese pe plan științific”, a declarat Lucas lui Mosa Meat pentru FoodNavigator. „Finanțarea ne oferă resursele pentru a crește rapid și pentru a face progrese mai rapide. Și ne permite să facem cheltuielile de capital de care avem nevoie pentru a le mări. ”
Mai exact, Mosa Meat va folosi o parte din finanțare pentru extinderea facilității sale de producție pilot. „Vom escalada până la un bioreactor de 200L în actuala instalație pilot”, a explicat Lucas. Acest lucru va permite producerea a aproximativ 100 kg de burgeri culturi în fiecare lună pentru fiecare linie de producție de 200L.
Cei 55 de milioane de dolari vor ajuta, de asemenea, Mosa Meat să dezvolte o linie de producție de dimensiuni industriale pentru a ajuta start-up-ul să demonstreze dovada scalabilității. Acest lucru este necesar pentru a produce cantități pentru vânzări și va facilita extinderea Mosa Meat cu investiții viitoare prin linii industriale replicate. „Se prevede că o linie de producție industrială va produce aproximativ 200 de tone pe an atunci când este optimizată complet”, a spus Lucas.
Extinderea echipei Mosa Meat este, de asemenea, o prioritate. Astăzi, start-up-ul are 50 de angajați și intenționează să își dubleze dimensiunea. „Vom căuta oameni de știință, ingineri, operatori de producție și, mai departe, vom construi o echipă de vânzări”, ni s-a spus.
Dar doresc consumatorii carne pe bază de celule?
Mosa Meat spune că este încă la câțiva ani distanță de comercializare. Privind perioada de timp a start-up-ului, se așteaptă ca fabrica pilot să înceapă să funcționeze în 2021, primele produse urmând să fie lansate la scară mică în anumite restaurante și pe piețele de testare în 2022.
Potrivit companiei, există planuri de punere în funcțiune a primei fabrici de producție cu volum mare până în 2025.
Cu toate acestea, atunci când burgerul cultivat în laborator al lui Mosa ajunge pe piață, va fi cererea consumatorului să o îndeplinească? Un studiu publicat la începutul acestei luni în Frontiers in Nutrition sugerează că este posibil ca consumatorii să nu fie atât de dornici să mănânce carne cultivată pe cât se aștepta.
Când cercetătorii de la Universitatea din Sydney și Universitatea Curtin au chestionat 227 de persoane selectate aleatoriu, născuți între 1995 și 2015, au descoperit că 72% dintre respondenți nu erau gata să accepte carne cultivată.
Cercetătorul principal al studiului, dr. Diana Bogueva, de la Școala de Inginerie Chimică și Biomoleculară a Universității din Sydney, a declarat că majoritatea celor chestionați din generația Z au privit carnea cultivată în laborator „cu dezgust”.
Cu toate acestea, Lucas din Mosa Meat a spus că compania rămâne sigură de sine. „Suntem încrezători că, dacă aducem oamenilor carne care are același gust, dar care nu dăunează animalelor sau mediului, majoritatea oamenilor o vor prefera.
„Nu suntem prea preocupați de studiile care arată, înainte ca un produs să intre pe piață, că unii consumatori sunt ipotetic ezitanți.
„Este firesc cu un produs nou ca acesta. Dacă putem demonstra că este sigur și delicios, credem că majoritatea oamenilor se vor adapta cu ușurință ”.