166
Inovațiile și noile tehnologii - cum ar fi produsele alimentare imprimate 3D, insecte ca sursă importantă de proteine și tehnologia portabilă - au puterea de a schimba structural lanțul de aprovizionare cu alimente în viitorul nu prea îndepărtat, potrivit Rabobank, informează Globalmeatnews. Având în vedere că sectorul alimentar se confruntă cu vremuri dificile - presiunea prețurilor de la retail și modificarea comportamentului consumatorului - aceste tipuri de inovații ar putea fi cheia pentru creșterea economică în acest sector. Rabobank a descris trei tipare mintale de "consumator dinamic" - durabilitatea, confortul și sănătatea – într-o selecție de inovații în raportul său "Ce se va găti în bucătăria de mâine?" Jelle Groot, analist la Rabobank, a declarat: "modelele de consum tradiționale statice au suferit o transformare și noi credem acum există trei tipare predominante de consum pentru achiziționarea de alimente. "Intelegerea acestor tipare și utilizarea inovațiilor corespunzătoare nu ar avea doar un efect de schimbare în mediul de afaceri al întreprinderilor, dar va fi esențială pentru a rămâne în picioare într-un mediu extrem de competitiv." Potrivit Rabobank, utilizarea de ingrediente alternative, cum ar fi macro-alge (alge marine) și insecte, sunt o opțiune realistă, dar adoptarea poate dura ceva timp și va implica costuri și acceptarea de către consumatori. În ceea ce privește evoluția zonei de alimente necesare, cumpărăturile on-line de produse alimentare ar trebui să crească în următoarele două decenii, cu noi tehnologii capabile să ofere experiențe de cumpărături și mai multe oferte personalizate. Între timp tehnologia portabilă este o dezvoltare cheie pentru consumatorii cu o mentalitate sanatoasa, care doresc să țină cont de tot ceea ce mănâncă, și date privind calorii consumate, de exemplu. Rabobank consideră, de asemenea, că alimentele imprimate 3D se vor potrivi în această categorie, unde consumatorii au posibilitatea de a personaliza produsele alimentare în ceea ce privește valorile nutritive, dimensiunea, porția și aromă. Printre provocările pe care companiile din domeniul alimentar le pot întâlni cu aceste noi tehnologii este presiunea de a livra o calitate mai consistent, cu gadget-uri cum ar fi scanere portabile, care permit consumatorilor să afle valorile nutriționale ale produselor alimentare, de asemenea, par a crește în popularitate.