Astfel, compania Agroland, deţinută de antreprenorul Horia Cardoş şi care distribuie furaje, pui de-o zi sau seminţe, a început să vândă în retailul modern carne de pui provenită din prima fermă care va face parte dintr-un program mai larg, prin care compania îşi propune să integreze şi să proceseze carnea provenită de la mici crescători din mediul rural. Prin această colaborare, Agroland speră să încaseze 3 milioane de euro până la sfârşitul anului, ceea ce înseamnă un plus de 15%, raportat la cifra de afaceri a anului trecut. „Este în joc numele nostru şi chiar dacă proiectul poate aduce 3-4 milioane de euro, nu ne permitem să greşim“, a spus Horia Cardoş, care estimează că noua linie de business ar urma să devină profitabilă abia din 2016. Timişorenii de la Agroland se poziţionează sub forma unui integrator, oferă furajele, puii de-o zi sau alte echipamente, iar atunci când păsările ajung la 2,5 kilograme în viu le achiziţionează de la micii crescători pentru a le procesa şi vinde ulterior. Agroland impune folosirea unui sistem de producţie apropiat de cel tradiţional în care păsările cresc în hale, dar au şi acces într-o curte în aer liber. Sistemul este unul de nişă în industria locală în condiţiile în care marii jucători mizează preponderent pe volume într-o luptă în care variabila decisivă este preţul. „Estimăm că vom sacrifica 350.000 de capete până la finalul anului“, a declarat Horia Cardoş, citat de Pagina de agricultură.