Tehnologii

444

Optimizarea lanțului alimentar de aprovizionare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Lanțul de aprovizionare cu alimente a câștigat mai multă atenție în ultimul timp, mai ales în urma evoluției maladiei Covid-19, deoarece consumatorii sunt din ce în ce mai conștienți și îngrijorați despre focarele de boli cauzate de alimentele contaminate sau de clocajele economice. Comercianții cu amănuntul și producătorii de produse alimentare, la fel ca și alte industrii, au devenit, de asemenea, mai informați despre furnizorii pe care îi folosesc și de la care provine produsul lor. Ca urmare, este mai bine să stabiliți măsuri preventive care să asigure calitatea și siguranța alimentelor, decât să investești timp și resurse, în reamintirea obiectelor și în combaterea publicității negative, se arată în sinteza intitulată ” How to Optimize Food Supply Chain Management”, întocmită de compania Lean Suply Solutions. Iată câteva modalități prin care îți poți optimiza gestionarea lanțului de aprovizionare cu alimente, astfel încât să menții o reputație pozitivă a clienților și să ai o afacere de succes, sfaturile fiind oferite de specialiștii companiei mai sus amintite.

Evaluarea și auditul furnizorilor

Cu excepția cazului în care compania dumneavoastră are propria ofertă locală, va trebui să lucrați cu furnizorii în care aveți încredere. Există un proces de evaluare și auditare a furnizorilor potențiali. În calitate de fermier, procesator sau vânzător cu amănuntul, trebuie să le puneți întrebări specifice, cu privire la criteriile de siguranță alimentară, salubritate, monitorizare a mediului, programe de rechemare, procese de evidență și programe de apărare a alimentelor.

Dacă furnizorii dumneavoastră respectă aceste cerințe și ați negociat un contract bun, atunci ar trebui să aranjați un audit. Există diferite forme de audit: puteți efectua un audit intern efectuat chiar de furnizor sau puteți angaja o terță parte,  pentru a efectua auditul pentru dumneavoastră. Dintre cele două opțiuni, a doua este cea mai bună, deoarece elimină orice părtinire din evaluare.

Alegeți subcontractanții cu atenție

Unii furnizori pot alege să subcontracteze lucrări ocazional, ceea ce poate provoca probleme în cadrul lanțului de aprovizionare cu produse alimentare. Dacă un furnizor este provocat de constrângeri financiare sau de probleme de producție, acesta poate fi motivat să subcontracteze lucrători, furnizorilor care nu pot avea aceeași calitate sau igienizare cerute de contract. Asigurați-vă că păstrați o comunicare deschisă între dumneavoastră și furnizori, pentru a evita oricare dintre aceste probleme.

Verificări de calitate ale alimentelor importate

Produsele alimentare pot fi mult mai accesibile când sunt importate. Vânzătorii din țări din întreaga lume pot oferi produse alimentare mai ieftine, ca urmare a forței de muncă mai ieftine și a cerințelor de reglementare mai mici. În timp ce această metodă permite consumatorului să primească produse alimentare mai accesibile, problemele de siguranță pot deveni foarte grave. Inspectorii specializați testează doar o cantitate mică de alimente care sunt importate în țară.

Acest lucru lasă cantități mari de produse alimentare care intră în lanțul de aprovizionare cu alimente interne, fără o inspecție corespunzătoare. Comercianții cu amănuntul și producătorii de produse alimentare pot avea dificultăți în a verifica condițiile de producere a produselor alimentare peste mări. Este în continuare responsabilitatea dumneavoastră de a efectua verificări de calitate ale oricărui produs alimentar importat și achiziționat, pentru a atenua orice risc de probleme de siguranță.

Păstrați-vă bugetul intact

Indiferent dacă lucrați cu o companie terțială de logistică (3PL), sau dacă gestionați în mod independent lanțul dumneavoastră de furnizare, bugetul este una dintre cele mai importante preocupări. De asemenea, poate fi o provocare să extindeți sau să actualizați soluțiile de gestionare a stocurilor pentru a crește și a profita. Chiar și software-ul de gestionare de bază costă bani, iar tehnologia poate necesita o întreținere frecventă. Prin urmare, este benefic să lucrați cu o companie 3PL de renume.

Această companie va avea deja sisteme adecvate de gestionare a lanțului de aprovizionare cu produse alimentare, pentru a oferi soluții pentru planul de creștere a afacerii dumneavoastră. Soluțiile de gestionare a stocurilor pot fi personalizate,  pentru a se potrivi strategiei dumneavoastră și vă pot eficientiza întregul proces al lanțului de aprovizionare, astfel încât nevoile să vă fie satisfăcute în mod constant. Pe măsură ce afacerea dumneavoastră va crește, își pot adapta procesele, oferind o soluție bine rotunjită unei zone foarte importante, care vă preocupă în mod special.

Îmbunătățirea vizibilității și a transparenței

Vizibilitatea și transparența sunt două aspecte foarte importante ale lanțului de aprovizionare. Pentru a atinge ambele obiective, ar trebui să implementați un sistem de management al transportului (TMS) și un sistem de management al depozitelor (WMS). Aceste instrumente vă pot ajuta să vă orientați către îmbunătățirea operațiunilor depozitului și planificarea forței de muncă.

Verificați respectarea lanțului rece

Echipamentele mai noi și întreținute în mod regulat pot ajuta la asigurarea respectării reglementărilor în lanțul rece. Un 3PL de renume va fi constant actualizat, cu privire la tehnologia și procesele, dovedind că această relație poate fi extrem de avantajoasă pentru afacerea dumneavoastră. De exemplu, camioanele lor ar trebui să aibă dispozitive de urmărire GPS activate la timp, în timp real, astfel încât temperaturile și distanțele să fie măsurate și înregistrate pe măsură ce remorca este pe rută. Aceasta asigură siguranța alimentelor din punctul de origine,

către client.

Aveți grijă de gestionarea stocurilor

Una dintre preocupările majore pentru orice serviciu de desfacere sau companie de distribuție a alimentelor și a băuturilor este controlul siguranței și al calității asupra produsului. Timpurile de refrigerare, condens și transport sunt extrem de importante și critice pentru vânzări și siguranță în industria alimentară. Unele articole pot necesita o stocare specială și o gestionare specifică a stocurilor.

Software-ul special este furnizat de companii 3PL, care permit procesarea eficientă a mărfurilor, în cadrul unui depozit și a unui scenariu de transport. De exemplu, scanarea codurilor de bare le permite angajaților să identifice rapid și cu exactitate conținutul ambalajelor de carton și să le mute la depozitare adecvată. Folosind această tehnologie, sistemele de gestionare a stocurilor pot minimiza erorile clericale, astfel încât lucrătorii dumneavoastră să primească informații exacte,  atunci când scanează un articol.

Aceste sisteme permit, de asemenea, instrucțiuni de ambalare și procesare și proceduri de selectare clar delimitate, atunci când este momentul expedierii sau livrării unui produs. Inventarul poate fi mutat mai rapid, mai precis și în siguranță, cu mai puține pierderi, din cauza manipulării greșite sau a deteriorării produselor.

Livrări corecte, la momentul potrivit

Cu pretențiile de astăzi ale clienților, livrările la timp sunt o necesitate. Magazinele trebuie să poată introduce produsele pe rafturi cât mai rapid și eficient, pentru a încuraja loialitatea clienților. Atunci când alegeți un partener logistic, asigurați-vă că au strategii în vigoare, pentru a le permite să planifice în mod corespunzător promoțiile sezoniere, vacanțele, condițiile meteorologice severe și alte provocări neașteptate.

Activare eficientă a procesării datelor

Schimbul electronic de date (EDI), devine din ce în ce mai popular în industria de distribuție a alimentelor și a băuturilor. Oferă procesare rapidă și o urmărire automată a actelor. Codurile speciale utilizate în programul software sunt scanate și declanșează trei acțiuni diferite. Această automatizare grăbește procesarea livrărilor și expedierilor și creează un standard mai ridicat de precizie, limitând astfel erorile clericale și asigurând o gestionare mai bună a timpului.

Orele angajaților nu vor mai fi pierdute la introducerea informațiilor, la prelucrarea documentelor sau la păstrarea evidenței la zi. Acest software îndeplinește aceste sarcini în mod automat, astfel încât întregul lanț de aprovizionare să funcționeze mai ușor și mai eficient.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2