Stiri

733

Proiectul „Promovarea acvaculturii prin campanii de informare și organizarea unui festival cu specific pescăresc” a ajuns la final

autor

MeetMilk.ro

distribuie

  • Proiectul s-a derulat în perioada 15.03.2023-28.11.2023, fiind finanțat din fonduri FEPAM prin Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime (POPAM) 2014-2020, în baza contractului de finanțare nr. 812 din 15.03.2023.
  • Scopul proiectului a fost reprezentat de promovarea consumului de pește în rândul populației din regiunea Centru, județele Brașov, Covasna și Mureș.
  • Proiectul a inclus în derularea sa, 2 componente:

Ø  promovarea consumului de pește și conștientizarea beneficiilor acestuia pentru un stil de viață sănătos,

Ø  organizarea Festivalului Pescăresc Delta din Carpați, care s-a desfășurat la Lacul Noua (Brașov), în perioada 18 - 20 august.

Peștele este o importantă sursă de nutrienți, iar consumul acestuia cu regularitate ajută la îmbunătățirea stării de sănătate și menținerea unui stil de viață sănătos. Pentru conștientizarea importanței consumului de pește în rândul populației din regiunea Centru, județele Brașov, Covasna și Mureș, Asociația Delta din Carpați – Doripesco a implementat proiectul „Promovarea acvaculturii prin campanii de informare și organizarea unui festival cu specific pescăresc”, în perioada 15.03.2023-28.11.2023.

Obiectivul proiectului a fost reprezentat de conservarea identității locale și promovarea potențialului zonei prin revitalizarea, valorificarea tradițiilor locale și a sectorului pescăresc din regiunea Centru, de către comunitățile de acvacultori și alți comercianți.

Astfel, prin acest proiect s-a urmărit pe de-o parte promovarea consumului de pește și conștientizarea beneficiilor acestuia asupra sănătății prin consumul regulat, iar pe de altă parte s-a organizat Festivalului pescăresc Delta din Carpați, al cărui scop final a fost reprezentat de promovarea și creșterea consumului de pește.

Festivalul pescăresc Delta din Carpați a fost organizat în perioada 18 - 20 august 2023 și a strâns la Lacul Noua aproximativ 10.000 de brașoveni și vizitatori din județele învecinate în cele trei zile de festival.

Evenimentul a fost promovat printr-o campanie radio și TV, prin realizarea unui spot radio, de 30 de secunde, pentru promovarea festivalului și motivarea consumului de pește și a produselor din pește.

Pe de altă parte, a fost realizat și difuzat și un spot video, tot de 30 de secunde, care pe lângă promovarea festivalului a avut ca scop și încurajarea spre adoptare a unui stil de viață sănătos. Începând cu luna iunie 2023, a fost derulată și o campanie de promovare on-line, fiind utilizate 3 canale de Social Media cu cel mai mare impact la persoanele din grupul țintă, respectiv: Facebook, TikTok și Instagram. Campania a depășit target-ul inițial, având un total de peste 70.000 de vizualizări.

Publicul a constat în brașoveni și nu numai, veniți la Lacul Noua special pentru evenimentul Delta din Carpați, pentru a consuma pește și pentru a se bucura de spectacole. De la adolescenți, la tinere familii și persoane trecute de vârsta a doua, participanții la festival s-au bucurat de trei zile de spectacol la scenă cu artiști precum: Fly Project, Damian & Brothers, Atomic & Mihaela Grindean, Efthymos & Corul Dionysos, J Meister Brass Band, Ardelenii și mulți alții.

Festivalul a avut un impact major în rândul populației vizate. Pe de o parte, festivalul a reușit să promoveze și să crească consumul de pește pentru publicul ținta. Mesajele transmise legate de calitățile nutritive ale peștelui, precum și de legătura dintre consumul de pește și un stil de viață sănătos au avut ecouri profunde mai ales în rândul tinerelor familii.

Pe de altă parte, cele trei zile de festival au reprezentat o explozie de energie, veselie și bună-dispoziție pentru toți cei care au luat parte la Festivalul Pescăresc Delta din Carpați.

În ceea ce privește consumul specialităților oferite, mititeii pescărești au stat și de această dată în topul vânzărilor, urmați îndeaproape de saramura de crap, păstrăvul și crapul la grătar, precum și de preparatele ceva mai nou lansate, Fish Burger-ul și Fish Kebab-ul. La nivel de produse, topul vânzărilor a fost condus detașat de Salatele de icre de crap, Crema de păstrăv cu unt și  Zacusca din pește cu ciuperci.

Numărul mare de participanți la Festivalul Pescăresc Delta din Carpați, vizualizările numeroase de pe canalele de Social Media, succesul produselor din pește aduse de către comercianți, toate acestea însumate dovedesc că rezultatele obținute în urma finalizării proiectului „Promovarea acvaculturii prin campanii de informare și organizarea unui festival cu specific pescăresc” sunt deosebite, fiind atinse obiectivele urmărite.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2