Stiri

461

Studiu: Alimentele sunt preponderente în coșul de cumpărături al românilor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit ultimului studiu de piață realizat de Footprint AI, valoarea medie lunară a coșului de cumpărături a crescut cu 10% - 15% în 2022. În ultimele 3 luni, cumpărăturile de impuls au scăzut, ca o consecință a creșterii inflației

Produsele alimentare și bunurile de larg consum sunt preponderente în coșul de cumpărături al românilor. În cazul produselor de lux și a celor non-alimentare, retailerii au rămas cu stocuri.

Retailerii se confruntă cu o creștere de până la 15% a costurilor operaționale și este de așteptat o scădere a ratei de profitabilitate cu 5% - 10% în acest an.

Valoarea medie lunară a coșului de cumpărături în România a crescut cu 10% - 15% în 2022, produsele alimentare și bunurile de larg consum fiind preponderente, potrivit unei analize Footprints AI, companie românească ce operează una dintre cele mai avansate platforme de Retail Media din lume.

Interesul consumatorilor pentru produsele bio și ecologice a crescut în 2022, în timp ce, în ultimele luni, cumpărăturile de impuls au scăzut, ca urmare a ponderării cheltuielilor în contextul actualei inflații și a maturizării pieței.

Astfel, comportamentul de consum s-a modificat și pe segmentul produselor de necesitate. Românii pun accent acum mai mult pe controlul cheltuielilor, cumpără mai des, dar mai puțin și accesează produse ușor inferioare calitativ celor achiziționate anul trecut.

Consumatorii au interacționat de mai multe ori cu produsele înainte de a le achiziționa, în magazine fizice și prin vizite repetate în online, comparând prețurile. Acest comportament indică nevoia magazinelor de a oferi o experiență de cumpărare personalizată și mai eficientă.

În perioada analizată de Footprints AI, în special, în cazul produselor de lux și a celor non-alimentare, retailerii au rămas cu stocuri, situație ce poate fi soluționată prin anticiparea cererii și optimizarea stocurilor în vederea evitării suprastocării. Analiza amprentei de achiziție a cumpărătorilor poate ajuta magazinele să nu rămână cu produse nevândute.   

Impactul suprastocării în business-ul de retail este cuantificabil în pierderi semnificative. Cu Footprints AI, retailerii pot utiliza datele pentru a anticipa cererea și a optimiza achizițiile, reducând, astfel, pierderile cu până la 30%.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2