Măsurarea frecvenței de consum scoate în față brânzeturile, categorie consumată cel puțin o dată pe săptămână de aproximativ șapte din zece persoane – după cum arată un studiu realizat de compania de cercetare TNS România. Interesant este și faptul că brânzeturile sunt singura categorie în care două mărci private ale retailerilor (Pilos – Lidl și Gusturi Românești – Mega Image) se regăsesc în top cinci branduri consumate în ultimele trei luni. Românii sunt tradiționaliști când vine vorba de consumul de produse pe bază de lapte: brânza și laptele proaspăt s-au regăsit în meniul a aproximativ nouă din zece persoane în ultimele trei luni, fiind categoriile care înregistrează cea mai mare incidență în consum. De altfel, laptele se remarcă și el în frecvența de consum: 64% din totalul populației consumă săptămânal acest produs. Următoarele categorii de produse pe bază de lapte care au o incidență ridicată în consum sunt cașcavalul și iaurtul, produse consumate în ultimele trei luni de trei sferturi dintre români. Cașcavalul și iaurtul se diferențiază față de celelalte categorii de lactate menționate anterior printr-o frecvență de consum mai redusă. Astfel, doar unu din doi români consumă aceste două tipuri de produse cel puțin o dată pe săptămână. În ceea ce privește cașcavalul, consumul frecvent se înregistrează mai degrabă în rândul populației urbane, în special în orașele mijlocii și mari, în rândul gospodăriilor cu copii, având venituri medii și peste medii. Dacă ar fi să ținem cont de repere socio-demografice atunci când vorbim despre consumul de brânză, lapte și cașcaval, studiul mai arată că: Persoanele care nu includ brânzeturile în alimentația lor (9% din populație) sunt mai degrabă românii de peste 65 de ani, cu studii primare și cu un venit pe gospodărie foarte scăzut;În termeni de percepție asupra nivelului lor de trai, consumatorii frecvenți de brânzeturi consideră într-o proporție mai mare că trăiesc mai bine comparativ cu ceilalți;Persoanele care consumă frecvent lapte sunt mai ales femei cu vârsta cuprinsă între 15 și 34 de ani, dar și persoanele din gospodăriile cu mai mulți membri, inclusiv copii. De asemenea, există diferențieri și în funcție de gradul de urbanizare, consumul frecvent concentrându-se mai ales în orașele medii (85%) și mici (67%);Consumatorii care includ cașcavalul în meniul lor cu o frecvență mai ridicată sunt persoanele tinere, din segmentul de vârstă 15-44 de ani, și mai ales persoane cu studii superioare (66%), informează Progresiv.