315
Hipermarketul Carrefour din Montesson a primit un certificat de „anti-risipă alimentară” din partea Bureau Veritas în urma unui audit al magazinului și al sediului grupului. Compania, citată de ESMagazine, susține că este primul retailer din Franța care a obținut certificarea.
Carrefour își propune să crească numărul de magazine cu certificare „anti-risipa alimentară” la 20 până la sfârșitul acestui an, deoarece urmărește să reducă risipa alimentară cu 50% până în 2025.
Bureau Veritas, specializat în testare, inspecție și certificare, a acordat hipermarketului Montesson o certificare de nivel de 3 stele (exemplar) timp de trei ani.
Recunoașterea se bazează pe practici în ceea ce privește aprovizionarea și achiziționarea de produse alimentare de la furnizori, comercializarea acestor produse și gestionarea mărfurilor nevândute și a donațiilor.
Alexandre Bompard, președinte și CEO al Grupului Carrefour, a declarat: „Lupta împotriva risipei alimentare se află în centrul angajamentului nostru față de tranziția alimentară și a planului nostru strategic Carrefour 2026. Este chiar ilustrația că nu există nicio contradicție între luptă. împotriva inflaţiei şi a tranziţiei alimentare.
„Este responsabilitatea noastră ca retailer să inovăm și să implicăm partenerii noștri în această abordare, pentru a răspunde așteptărilor clienților noștri. Cu această etichetă emisă de Bureau Veritas, ne ridicăm nivelul angajamentelor noastre pentru a le alinia la cele mai bune practici. și avem ambiția să luăm cu noi întreaga noastră industrie în această abordare.”
Certificare „Anti-Rișeuri alimentare”.
Potrivit Carrefour, scorul obținut de hipermarketul Montesson este legat de lansarea unei aplicații mobile exclusive care facilitează gestionarea și sortarea produselor aproape de data de expirare la raft.
Aplicația a permis magazinului să reducă risipa de alimente cu 8% și a stabilit un obiectiv de reducere de până la 20%.
În plus, magazinul a redus rata mărfurilor nevândute cu 24% între 2021 și 2022 în departamentul de măcelărie cu ajutorul instrumentelor de predicție a comenzilor.
De asemenea, a înființat „zone anti-deșeuri” pentru a oferi reduceri între 30% și 50% pentru produsele cu termen de valabilitate scurt.
De asemenea, magazinul a implementat o politică de gestionare a donațiilor și a produselor nevândute, ceea ce i-a permis să distribuie 96.000 de echivalente de masă în 2022.
Crearea certificării „anti-risipă alimentară” face parte din legea AGEC și a fost elaborată de Ministerul Tranziției Ecologice și Coeziunii Teritoriale, Ministerul Agriculturii și Suveranității Alimentare, ADEME și Normalizare AFNOR, a adăugat Carrefour.
Certificarea este rezultatul unei etape de schimburi de peste doi ani care implică autorități publice, distribuitori și profesioniști din industria alimentară în jurul proiectului.
AGEC este o lege franceză care încurajează întreprinderile din diverse sectoare, municipalități și cetățeni să elimine deșeurile și să adopte practici mai circulare.