Reducerea TVA la alimente a dus la o creştere a vânzărilor de alimente cu aproape 30% comparativ cu 2008, ultimul an de boom. Avansul vânzărilor de bunuri nealimentare este la jumătate. Românii au cheltuit anul trecut pe alimente, băuturi şi tutun 57,2 mld. lei, cu circa 15% mai mult decât în 2014, potrivit calculelor ZF pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică (INS). Avansul a fost susţinut de reducerea TVA la alimente de la 1 iunie 2015 de la 24% la 9%, măsură ce a oferit o gură de aer proaspăt vânzărilor de profil. Comerţul cu alimente s-a apropiat astfel la doar 200 mil. lei de comerţul cu produse nealimentare, care a fost mai mulţi ani cel mai important segment al comerţului local. În urma celor două vine şi comerţul cu carburanţi, cu sub 40 mld. lei. Din 2008, ultimul an de boom economic, până în prezent, comerţul alimentar a depăşit comerţul cu electrocasnice, mobilă, haine şi cosmetice doar în 2010. În ceilalţi ani cele două au fost „despărţite“ de încasări de până la 5 mld. lei. Diferenţa este dată de faptul că produsele nealimentare au de regulă o valoare mai mare, electrocasnicele sau mobilierul fiind de fapt considerate investiţii nu produse de strictă necesitate cum este cazul alimentelor.