539
Renier O’Donnell, lider al inițiativei alimentare la Fundația Ellen MacArthur, citat de ES Magazine,subliniază modul în care fermierii se alătură eforturilor globale de a aduce alimente pozitive pentru natură pe rafturile supermarketurilor.
Stimularea biologiei solului
Pe fundalul de dealuri și câmpuri verzi din mediul rural britanic, mii de vaci de lapte pasc pe pășuni luxuriante. Acțiunea copitelor lor stimulează biologia solului și face parte din relația simbiotică dintre vacile la pășunat și procesele naturale.
Fermele regenerative administrate de o familie care îngrijesc aceste vaci și pământ – echivalentul a aproape 81.000 de hectare de teren cu 4.200 de kilometri de gard viu și 1.800 de hectare de pădure – fac parte din First Milk.
Această cooperativă de produse lactate deținută de fermieri, în spatele mărcii alimentare Golden Hooves, se angajează să adopte metode mai prietenoase cu mediul și să ajute la regenerarea naturii în toate fermele lor din Marea Britanie.
Produsele sunt realizate din laptele acestor ferme, prin urmare, reînnoiesc solul pământului pe care sunt crescute vacile.
Metodele de agricultură regenerativă includ reducerea sau reducerea la minimum a perturbărilor solului, pășunatul rotațional al animalelor și încurajarea biodiversității prin îndepărtarea monoculturii și reducerea utilizării chimice, care au fost predominante în industrie de decenii.
Impact urias
Acești fermieri – până la mărcile majore, comercianții cu amănuntul și firmele de top de bunuri de larg consum – au un impact incredibil asupra alimentelor pe care le mâncăm în fiecare zi și asupra sistemelor alimentare din care provin ingredientele.
Sistemul nostru alimentar actual este stricat. Are un impact extrem de negativ asupra lumii naturale, generând o treime din emisiile de gaze cu efect de seră și jumătate din pierderile de biodiversitate induse de om.
Dar noile inovații arată că nu trebuie să rămână așa. Acum este universal recunoscut că abordarea economiei circulare oferă un rol semnificativ în atenuarea schimbărilor climatice.
Designul circular pentru alimente este cheia. Aceasta înseamnă să punem natura în centrul deciziilor privind aprovizionarea și selecția ingredientelor, astfel încât să putem alimenta în continuare o populație în creștere fără a avea un impact negativ asupra mediului nostru natural.
Reproiectarea alimentelor pentru a fi pozitive pentru natură poate reduce gazele cu efect de seră cu 70% și poate înjumătăți impactul asupra biodiversității în comparație cu afacerile ca de obicei, crescând în același timp producția de alimente și îmbunătățind profiturile fermierilor.
Big Food Redesign Challenge
Mulți jucători cheie din industria alimentară încep să facă această călătorie. Prin The Big Food Redesign Challenge, introdusă de Fundația Ellen MacArthur, participanții au fost însărcinați cu proiectarea de noi produse alimentare – sau reproiectarea celor existente – folosind principii de design circular.
Dintre cele 400 de aplicații din întreaga lume, 71 de companii au fost selectate pentru a trece la următoarea etapă a provocării.
În cadrul Provocarii, le oferim acestora și altor companii ajutor de experți cu listările de retail și susținem spiritul lor inovator în sprijinul alegerilor de design care să permită naturii să prospere.