Parlamentul European a solicitat UE și statelor sale membre să aplice mai bine normele existente privind protecția animalelor transportate și să sancționeze toți infractorii. Într-o rezoluție, adoptată cu 411 de voturi pentru, 43 împotrivă și 110 abțineri, deputații europeni au reînnoit cererea de aplicare puternică și uniformă a legislației UE din 2005 privind protecția animalelor transportate, aplicată în prezent în unele state membre. Deputații europeni au declarat că UE ar trebui să impună sancțiuni statelor membre care nu aplică regulile în mod corect și că statele membre ar trebui să urmărească încălcările cu sancțiuni eficiente și armonizate, inclusiv confiscarea vehiculelor și recalificarea obligatorie a personalului. Parlamentul a solicitat autorităților naționale: să efectueze mai multe controale inopinate și bazate pe riscuri; informează autoritățile din toate țările de-a lungul căii de transport în cazul identificării unei încălcări; să suspende sau să retragă licența de transportator pentru infractorii repetate; să interzică vehiculele și navele neconforme și să adapteze porturile la cerințele privind bunăstarea animalelor și să îmbunătățească verificările înainte de încărcare. Deputații europeni au solicitat, de asemenea, o actualizare științifică a normelor UE privind vehiculele de transport pentru a asigura o ventilație și un control al temperaturii suficiente, sisteme adecvate de alimentare cu alcool și lichid, densități reduse de stocare și vehicule adaptate nevoilor fiecărei specii. Timpurile de călătorie pe animale ar trebui să fie cât mai scurte posibil, a adăugat Parlamentul. Deputații europeni au susținut ideea locurilor de sacrificare și de prelucrare a cărnii la nivel local, mobil sau în ferme aproape de locul de creștere, circuitele de distribuție scurtă și vânzările directe. "Actorii din lanțul de transport trebuie să își îndeplinească obligațiile, indiferent dacă sunt fermieri, comercianți de animale, veterinari sau companii de transport", a declarat raportorul Jørn Dohrmann. "Am clarificat acum Comisia și statele membre că trebuie să facă acest lucru, fie prin aplicarea corectă a normelor actuale, fie prin cercetarea unor noi instrumente de politică pentru a aplica noile tehnologii și pentru a minimiza timpul de transport. De asemenea, deputații europeni au subliniat că, dacă standardele de transport din țările terțe nu sunt aliniate la cele din UE și aplicate în mod corespunzător, UE ar trebui să încerce să atenueze diferențele prin acorduri bilaterale sau, dacă nu este posibil, să interzică transportul animalelor vii către aceste țări. "Acest lucru se aplică și țărilor din afara UE", a adăugat el. "Așa cum a spus Curtea Europeană de Justiție, UE este responsabilă pentru animale chiar și după ce și-au părăsit teritoriul. Prin urmare, fie aceste țări asigură un nivel ridicat de protecție a animalelor transportate ca și noi sau ar trebui să interzicem exporturile de animale vii către aceste țări ". Grupul de bunăstare Eurogroup for Animals a felicitat decizia. "Comisia Europeană trebuie să inițieze schimbarea spre comerțul cu carne și carcase doar", a declarat Reineke Hameleers, directorul Eurogroup pentru animale. "În același timp, vom exercita presiuni asupra statelor membre și asupra Comisiei pentru a ne asigura că animalele nu sunt transportate în timpul temperaturilor ridicate sau în țările în care nu sunt respectate dispozițiile Regulamentului UE privind transportul". (Nora Marin-Corespondenta de la Bruxelles, 19 februarie 2019)