(Comunicat) Urmare a actiunilor de control efectuate de o echipa a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), formata din comisari ai corpului de control, ai Directiei Generale de Control si ai Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor (CRPC) S-V Oltenia, coordonati de seful Corpului de Control al Presedintelui ANPC, la operatorii economici din domeniul hypermarketuri-supermarketuri, mai exact la 23 de magazine ale acestora, de pe raza teritoriala a CRPC Oltenia, s-au aplicat 42 de amenzi, in valoare de 468.000 lei si 12 avertismente. La acestea s-au adaugat diverse masuri complementare de remediere a neregulilor constatate, incetare a practicilor incorecte, conform Legii nr. 363/2007, opriri temporare de la comercializare a produselor care prezentau diverse nereguli de etichetare sau opriri definitive de la comercializare cu retragere din circuitul consumului uman a produselor cu termen de valabilitate depasit, nedepozitate in conditiile indicate de producator etc. Dintre abaterile sanctionate mentionam: prezenta la vanzare a unor produse cu termen de valabilitate depasit;neinformarea consumatorilor, in zona gastro, asupra ingredientelor si a factorilor alergeni din compozitia preparatelor culinare comercializate;afisarea la raft a unei tari de provenienta a produselor (legume-fructe) alta decat cea reala;comercializarea produselor din categoria legume-fructe nesortate dupa calibru;comercializarea preparatelor din carne, diverse sortimente, intr-un spatiu frigorific care prezenta pete de rugina, urme de lichid colorat, posibil sange, precum si depuneri diverse;comercializarea produselor aflate la promotie de tip 1+1 fara a exista la raft spre exemplificare produsul singular;comercializarea la raionul de produse lactate a unor produse pe baza de grasimi vegetale;comercializarea produselor care aveau inscriptionate diverse campanii de reduceri sau promotionale care nu mai erau valabile;nerespectarea conditiilor prescrise sau declarate la produsele aflate in sectorul produse proaspete:de exemplu, masline si carne porc (coasta porc, ceafa porc) fara a se putea face dovada desigilarii ambalajelor din care proveneau, la masline fiind inscriptionat valabilitate 5 zile de la deschidere, iar la carne fiind mentionat pe eticheta acestora “24 ore de valabilitate de la deschidere”;comercializarea de produse alimentare si nealimentare cu ambalaje deteriorate, desigilate;informarea incompleta a consumatorilor prin lipsa etichetei nutritionale la diverse produse sau a traducerii in limba romana;comercializarea de produse periculoase/nesigure. ANPC ii asigura pe cetateni ca, la fel ca pana acum, Autoritatea Nationala, care nu tolereaza nicio abatere de la prevederile legale, va monitoriza permanent piata si se va asigura de respectarea drepturilor consumatorilor, iar operatorii economici sanctionati se vor afla in continuare sub supravegherea comisarilor sai.