Carrefour România a atins în 2022 o performanță non-financiară de 105%, în timp ce gradul de îndeplinire a obiectivelor asumate la nivel de Grup este de 109%.
Susținerea producătorilor locali, grija față de mediu, reducerea risipei alimentare și tranziția către o alimentație sănătoasă sunt principalii piloni care au susținut creșterea indicelui non-financiar în 2022.
Impactul non-financiar a fost măsurat în raport cu obiectivele de responsabilitate setate prin intermediul Indexului CSR și Tranziție Alimentară, un cadru complex de raportare introdus la nivel global de Grupul Carrefour, în anul 2018.
Acesta este calculat pe baza a peste 600 indicatori de performanță, grupați în patru arii principale:
produse (agricultură sustenabilă, materii prime, ambalaje reutilizabile, reciclabile sau compostabile, bunăstare animală etc.), magazine (reducerea emisiilor de CO2, reducerea risipei alimentare, reciclarea deșeurilor din magazine etc.), clienți (percepția clienților asupra tranziției alimentare) și angajați (accesul la programe de training, egalitatea de șanse între femei și bărbați, programe de incluziune pentru persoanele cu dizabilități etc.).
Carrefour rămâne fidel misiunii privind tranziția alimentară și dezvoltarea sustenabilă și continuă să lucreze în moduri relevante local pentru a fi aproape de clienți, parteneri și comunitate, insistând asupra eforturilor de diversitate, echitate și incluziune, în timp ce obiectivele pe care Carrefour și le asumă la nivel de grup sunt unele ambițioase:
· reducerea cantității de ambalaje cu 20.000 de tone vs.2017;
· atingerea nivelului de 100% ambalaje reutilizabile, reciclabile sau compostabile, până în 2025;
· reducerea emisiilor de CO2 cu 50% până în 2025 şi cu 70% până în 2040, în comparație cu 2019.