Repere

157

Comisia Europeană va propune un nou plan de promovare a alimentelor IGP din UE

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Un oficial al UE a spus că este „îngrijorător” că doar 19% dintre cetățenii UE au recunoscut sigla pentru Indicațiile Geografice Protejate. Ca urmare, Comisia Europeană ar putea propune o nouă strategie de promovare a celor mai celebre produse alimentare și băuturi ale UE, informează Euractiv.

Șunca de Parma, feta și whisky-ul irlandez sunt câteva dintre vedetele sistemului de indicație geografică (GI) al Europei, care protejează de imitație denumirile produselor de specialitate regionale. Valoarea vânzărilor acestor produse este estimată la 74,76 miliarde EUR pe an.

Diego Canga Fano, director general adjunct în cadrul Departamentului Agricultură al Comisiei (DG AGRI), a susținut ideea unui plan de acțiune – care ar putea include achiziții publice – la conferința Indicații geografice 2025 de la Alicante, organizată de Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al UE (EUIPO). ).

Canga Fano a apărat măsurile potențiale, despre care a spus că au fost prezentate pentru prima dată de șeful UE pentru agricultură, Christophe Hansen, în timpul audierii sale de confirmare. „Suntem cei mai buni din lume la producerea de alimente și băuturi (...) și nu am exportat niciodată atât de mult ca acum”, a spus oficialul.

Totuși, el a spus că este „îngrijorător” faptul că doar 19% și 18% dintre cetățenii UE au recunoscut sigla pentru Indicații Geografice Protejate (IGP) și, respectiv, Denumiri de Origine Protejate (DOP), potrivit celui mai recent Eurobarometru.

Deși o nouă legislație nu este în meniu, oficialul UE a spus că măsurile voluntare - cum ar fi colaborarea mai strânsă cu comercianții cu amănuntul și chiar utilizarea achizițiilor publice pentru a cumpăra delicatese regionale - ar putea ajuta la introducerea acestor produse pe mai multe farfurii pe tot continentul.

Paolo de Castro, fost europarlamentar italian și unul dintre arhitecții recentului regulament UE privind IG, a susținut ideea unui plan de acțiune și a spus că acesta ar trebui să implice și tinerii europeni, care manifestă mai puțin interes pentru mâncarea și băutura tradițională.

„Trebuie să creștem cunoștințele despre indicațiile geografice sunt o moștenire a celor 27 de state membre”, a adăugat acesta. (Foto: Agricola Bacau) 

aflat

anterior

read

newsletter1

newsletter2