746
Regulile de concurență revizuite privind acordurile de cooperare, care au intrat în vigoare la 1 iulie 2023, oferă cadrul legal pentru alianțele cu amănuntul și cu ridicata în Europa, potrivit EuroCommerce.
Numeroase beneficii
Christel Delberghe, director general al EuroCommerce, organismul care reprezintă comercianții cu amănuntul și angrosistii europeni, a comentat: „Orientările orizontale revizuite afirmă numeroasele beneficii pe care cumpărarea în comun le aduce consumatorilor și industriei, inclusiv prețuri, alegere, eficiență și inovație mai bune.
„De asemenea, confirmă în mod util că alianțele cu amănuntul și cu ridicata pot fi înființate în diferite moduri și se pot angaja în diferite activități – de la aprovizionare în comun la negocieri comune ale termenilor și condițiilor – pentru a ajuta comercianții cu amănuntul și angrosistii să negocieze și să aducă prețuri mai bune pentru gospodării”.
Noile reguli recunosc valoarea punerii în comun a cererii pentru a compensa puterea de piață a marilor furnizori și ca mijloc de a consolida competitivitatea și rezistența, a adăugat acesta.
Valoarea negocierii dure
Regulile revizuite reiterează, de asemenea, valoarea negocierii dure pentru consumatori, deoarece oferă îndrumări cu privire la ceea ce se poate și nu se face atunci când se negociază cu furnizorii.
Alianțele europene de retail și en-gros au de-a face cu un număr mic de producători globali puternici care domină anumite categorii de produse cu produsele lor „must-have” și se bucură de marje nete de 15-30%, sau de zece ori mai mari decât ale retailerilor, a menționat EuroCommerce.
Delberghe a adăugat: „Aceste noi orientări oferă o claritate și o recunoaștere importante pentru alianțele de retail și en-gros, care sprijină un sector divers de retail și en-gros ca un contributor cheie la viața cetățenilor UE în fiecare zi.
„Alianțele ajută la reechilibrarea distribuției puterii economice în beneficiul consumatorilor și atenuează efectele negative ale constrângerilor teritoriale de aprovizionare, adesea impuse de furnizorii globali, care fragmentează piața unică și costă cetățenii UE cel puțin 14 miliarde de euro în fiecare an”.