268
Strategiile de preț pentru comercianții cu amănuntul trebuie să fie optimizate pentru a face față actualelor vânturi inflaționiste, spune John Moss, directorul executiv al Flintfox, citat de FAO.
Presiuni externe
În ultimele șase luni, lanțul de aprovizionare cu produse alimentare a fost afectat de o serie de presiuni externe, de la războiul din Ucraina până la vremea neobișnuit de caldă din India, care au coincis pentru a crea unele dintre cele mai volatile prețuri la mărfuri pe care le-am văzut. în ultimii ani.
Inflația continuă să crească în toată Europa și, în timp ce indicele prețurilor alimentelor FAO a agenției ONU pentru alimente a scăzut ușor în ultima lună, acesta este încă cu peste 20% peste valoarea corespunzătoare de anul trecut.
În același timp, prețurile globale ale combustibililor continuă să crească, iar aceste creșteri sunt transmise de-a lungul lanțului de aprovizionare.
Deloc surprinzător, acești factori se traduc deja în prețuri cu amănuntul mai mari, analiştii sugerând că ceea ce este mai rău urmează să vină. Chiar dacă prețurile mărfurilor s-ar putea să fi atins plafonul, impactul de-a lungul întregului lanț de aprovizionare este probabil să continue câțiva ani.
Combaterea volatilității
Pentru comercianții cu amănuntul, distribuitorii și producătorii, aceste costuri în creștere exercită o presiune și mai mare asupra necesității de a avea o strategie de stabilire a prețurilor pentru a gestiona corect volatilitatea într-un mod care să le protejeze afacerea, dar care să fie și sensibil la circumstanțele clienților lor, multe dintre ele. care se confruntă cu vremuri extrem de dificile.
O modalitate cheie de a face acest lucru este să vă asigurați că deciziile privind prețurile sunt luate pe date solide. Cercetările pe care le-am efectuat recent cu Forrester au arătat că aproape jumătate dintre companii se simt incapabile să țină pasul cu fluctuațiile în timp real ale costurilor care apar pe piață.
Fără a avea o vizibilitate exactă la minut a costurilor și a impactului acestora asupra marjelor, factorii de decizie riscă erori – în condițiile în care creșterile de preț în club și nu ajung la marja țintă sau sunt prea grei și riscă veniturile.
Act de echilibrare
Odată cu adâncirea crizei costului vieții și înrăutățirea perspectivei provocărilor lanțului de aprovizionare, stabilirea prețurilor a devenit un dans și mai delicat.
Acestea sunt în mod clar vremuri provocatoare pentru toată lumea din industrie, cu mult mai multe perturbări probabil la orizont. Acei factori de decizie capabili să acționeze acum și să folosească tehnologia pentru a-și consolida strategia de prețuri vor fi cei capabili să gestioneze volatilitatea în cel mai bun mod posibil, protejând marjele pentru a conduce profitabilitatea în viitor.