273
Un nou raport al FMI dezvăluie că eforturile retailerilor și furnizorilor de a depăși problemele majore înregistrează progrese, precizează StoreBrands.
Noi strategii
Pe măsură ce industria alimentară lucrează pentru a face față diferitelor probleme, cum ar fi provocările inflaționiste și protecția activelor, jucătorii cheie instituie, de asemenea, noi strategii pentru a moderniza experiența de cumpărături, potrivit unui nou raport al FMI – Asociația Industriei Alimentare.
Raportul organizației The Food Retailing Industry Speaks 2024 a dezvăluit că industria a făcut pași în abordarea problemelor legate de forța de muncă și capacitatea de transport, inflația și alte obstacole financiare care au făcut ca marjele de profit să scadă la nivelurile pre-pandemie.
Retailerii și furnizorii au raportat scăderi semnificative ale impactului negativ al problemelor legate de lanțul de aprovizionare și capacitatea de transport care au afectat industria. Procentul comercianților cu amănuntul care subliniază impactul negativ al provocărilor de transport/camion a scăzut de la 79% la 35%, în timp ce furnizorii au observat o scădere de la 72% la 58%.
Remediind aceste probleme persistente ale lanțului de aprovizionare, comercianții cu amănuntul au raportat, de asemenea, o scădere dramatică a ratelor de epuizare a stocurilor, scăzând de la 10,7% în 2022 la 6,5% în 2023, o cifră care este mai mică decât rata istorică de 8%.
Reziliență și adaptabilitate
„Industria alimentară continuă să-și demonstreze rezistența și adaptabilitatea colectivă în soluționarea problemelor persistente legate de transport și schimbarea angajaților, astfel încât să se poată concentra pe eficiența operațională”, a declarat Leslie G. Sarasin, președinte și CEO al FMI.
„Presiunile inflaționiste și alte provocări continuă să strângă marjele de profit, dar chiar și aceste obstacole nu împiedică industria de la angajamentele sale de investiții în sustenabilitate, tehnologii emergente și strategii de marketing și modernizare care îmbunătățesc experiența de cumpărături în magazin.”
Comercianții cu amănuntul și furnizorii raportează că reținerea angajaților s-a îmbunătățit în 2023. Comercianții cu amănuntul și furnizorii de produse alimentare au oferit feedback mai pozitiv cu privire la capacitatea lor de a recruta și reține talente de calitate, ratele medii de rotație a angajaților din comerțul alimentar scăzând ușor de la un maxim istoric de 65% în 2022 la 58% anul trecut.
Pe măsură ce lanțul de aprovizionare, transportul și presiunile asupra forței de muncă s-au diminuat, provocarea numărul unu cu care se confruntă în prezent industria a devenit protecția activelor, 85% dintre comercianții cu amănuntul de alimente considerând furtul și frauda în creștere ca fiind cele mai mari probleme care afectează negativ afacerile.
În plus, două treimi (64%) dintre respondenții din comerțul cu amănuntul au menționat provocările societale, inclusiv lipsa de civilitate, consumul de droguri și violența, drept probleme care au un impact negativ asupra operațiunilor.
Planuri de abordare
Cu toate acestea, în ciuda acestor preocupări, sondajul FMI privind protecția activelor a constatat că mai mult de 80% dintre comercianții cu amănuntul au planuri pentru a aborda multe dintre aceste provocări.
Retailerii și furnizorii notează, de asemenea, impactul negativ al inflației și al mediului de reglementare din ce în ce mai complex asupra profitului net.
Marjele de profit ale comercianților cu amănuntul de produse alimentare au scăzut de la 2,3% în 2022 la niveluri pre-pandemie de 1,6% în 2023, atât comercianții cu amănuntul, cât și furnizorii anticipând că costurile de operare vor crește în 2024, lăsând doar 13% dintre comercianții cu amănuntul de alimente să creadă că profiturile lor vor crește în acest an.
De asemenea, 65% dintre comercianții cu amănuntul și-au exprimat îngrijorarea că inflația și provocările economice vor schimba comportamentul cumpărătorilor.
Strategii inovatoare
Deși îngrijorat de posibilele provocări economice, continuă să existe investiții în strategii inovatoare pentru îmbunătățirea experienței clienților și creșterea creșterii. Inițiativele de top includ experimentarea cu tehnologii în magazin pentru a îmbunătăți experiența de cumpărături (81%).
Comercianții cu amănuntul răspund, de asemenea, la schimbarea obiceiurilor consumatorilor prin creșterea spațiului în magazin pentru articole proaspăt preparate de luat și de transportat (79%), transportând mai multe articole de marcă privată (67%) și transportând alimente din surse locale (57%).
Tehnologia joacă, de asemenea, un rol mai important în experiența de cumpărături alimentare, 41% dintre comercianții cu amănuntul de alimente și 69% dintre furnizorii de alimente raportând că folosesc inteligența artificială (AI) pentru anumite părți ale afacerilor lor, procentul de utilizare a comercianților cu amănuntul aproape dublându-se de la an la an.
Companiile din industria alimentară folosesc adesea inteligența artificială pentru planificarea și reaprovizionarea sortimentelor, precum și pentru logistica lanțului de aprovizionare. (Foto: Dreamstime)