674
Pe măsură ce consumatorii devin din ce în ce mai preocupați de impactul alegerilor lor alimentare asupra biodiversității, formulatorii de ingrediente lactate prelungesc limitele pentru a adopta practici dincolo de reducerea amprentei de carbon a unui produs, informează FoodIngredientsFirst.
Accentul pe durabilitate
Accentul pus pe durabilitate și transparență de mediu se aliniază cu cele mai bune zece tendințe din 2024 din „Nurturing nature” ale Innova Market Insights, subliniind faptul că inițiativele care stabilesc o legătură cu natura ating consumatorii.
„Una dintre tendințele-cheie care determină interesul pentru agricultura regenerativă este că consumatorii sunt din ce în ce mai conștienți de „sănătatea planetei” în ultimii ani – o proporție substanțială de 48% dintre ei și-au schimbat în mod activ dieta și stilul de viață în ultimul an pentru a comportați-vă mai sustenabil”, remarcă Brookmeyer.
Deoarece consumatorii sunt dispuși să ia măsuri, el subliniază necesitatea ca mărcile să se implice „activ și semnificativ” cu clienții lor în problemele de sustenabilitate.
„Exploarea practicilor agricole regenerative poate fi esențială pentru a satisface cerințele acestora și pentru a crea o industrie mai conștientă de mediu. Pentru că biodiversitatea este incredibil de importantă atunci când vine vorba de protejarea viitorului sistemelor noastre alimentare.”
Sinergia vacă-natură
FrieslandCampina Ingredients colaborează îndeaproape cu fermierii săi membri pentru a implementa multiple practici agricole regenerative pentru a hrăni biodiversitatea.
Brookmeyer spune că compania își propune să deschidă calea într-o „abordare măsurabilă” a biodiversității (Credit imagine: FrieslandCampina Ingredients). Un exemplu pe care îl evidențiază Brookmeyer implică promovarea peisajelor naturale bogate în copaci, gard viu, flori și șanțuri care servesc drept habitate pentru păsări, insecte. si alte animale.
„O a doua inițiativă esențială este protecția păsărilor de luncă. Fie tăind câmpurile mai târziu în cursul anului, fie evitând complet cosirea, oferim păsărilor de luncă un spațiu sigur pe care îl pot folosi pentru cuibărit”, detaliază el.
De asemenea, compania lucrează cu fermieri pentru a planta pășuni bogate în plante, creând zone cu „sol mai bogat” care oferă nutrienți vacilor de lapte.
„Este exact opusul creării unei monoculturi; în acest fel, ne putem asigura că vacile noastre primesc toată hrana esențială din natură. Datorită acestor practici, putem conecta conceptele mai abstracte despre biodiversitate și agricultura regenerativă la plantele și animalele pe care consumatorii le cunosc și cu care interacționează în fiecare zi.”
Evaluarea impactului cu ajutorul tehnologiei
Pentru a măsura impactul și performanța fermelor de lapte asupra restabilirii biodiversității de-a lungul timpului, FrieslandCampina Ingredients a colaborat cu biroul Worldwide Fund for Nature’s Netherlands și Rabobank pentru a dezvolta un monitor avansat al biodiversității, dezvăluie Brookmeyer.
„Monitorul pentru biodiversitate le permite fermierilor să introducă toate datele lor empirice despre biodiversitate, cum ar fi nivelurile de azot și amoniac din sol, precum și dinamica populației de insecte și polenizatori.”
Compania folosește apoi informațiile pentru a „selecta strategic” cele mai bune tehnici de conservare a biodiversității în ferme.
Foqus planet este programul de stimulare a fermierilor al companiei, care îi ajută pe fermieri să decidă care măsuri de biodiversitate funcționează cel mai bine pentru ferma lor. „În plus, prin împărtășirea cunoștințelor lor, fermierii ne ajută, de asemenea, să extindem practicile de durabilitate, promovând progresul continuu. Scopul nostru este de a deschide calea pentru industria noastră într-o abordare măsurabilă a biodiversităţii”, continuă Brookmeyer.
Potrivit acestuia, instrumentul unic permite companiei să colecteze o bancă de date valoroase, acționabile, cu privire la o gamă largă de indicatori cheie de performanță pentru a lua decizii eficiente și informate.
De asemenea, compania stimulează fermierii să-și facă fermele mai durabile în felul lor prin programul său de dezvoltare durabilă Foqus Planet, bazat pe știință.
„Progresul lor este evaluat sistematic în fiecare an și, pe baza rezultatelor obținute, primesc un bonus finanțat parțial printr-o schemă de cooperare și parțial de companie.”
Vizând loialitatea consumatorilor
Conservarea biodiversităţii încurajează un ecosistem mai sănătos şi îmbogăţeşte calitatea solului, sporind capacitatea acestuia de a absorbi carbonul, notează Brookmeyer.
„Peisajele biodiverse oferă, de asemenea, nutrienți vitali solului și reglează dinamica materiei organice din sol, menținând iarba verde și vacile noastre sănătoase și bine hrănite.”
Beneficiile agriculturii regenerative se extind și asupra producătorilor, deoarece consumatorii eco-conștienți apreciază din ce în ce mai mult aceste practici.
„Aprovizionarea de ingrediente de la furnizori cu o experiență dovedită în conservarea biodiversității oferă întreprinderilor din alimentație, băuturi și nutriție un exemplu tangibil al angajamentului lor de a hrăni o planetă mai bună.”
Cercetarea consumatorilor FrieslandCampina Ingredients h dezvăluie că 76% dintre părinți sunt îngrijorați de defrișare și 74% sunt îngrijorați cu privire la dispariția animalelor. El consideră, de asemenea, furnizarea de soluții de sprijinire a naturii ca o modalitate prin care mărcile pot cultiva loialitatea și încrederea față de mărci.
Prin valorificarea datelor și utilizarea ingredientelor produse având în vedere biodiversitatea, mărcile se pot poziționa ca „gardieni proactivi” ai bunăstării planetei pentru a rezona cu segmentul în creștere de consumatori care acordă prioritate durabilității.
Perspective
Pe măsură ce consumatorii acordă prioritate nutriției pe planetă, Brookmeyer anticipează că subiectul va fi, de asemenea, în fruntea minții producătorilor.
„Practicile noastre de agricultură regenerativă se aliniază puternic cu obiectivele noastre de durabilitate, în special în cadrul pilonului nostru Better Nature, care evidențiază angajamentul nostru de a îmbunătăți biodiversitatea și de a avea un impact pozitiv asupra mediului nostru local.”
Compania urmărește produse lactate neutre din punct de vedere climatic până în 2050 și va continua să investească în inițiative la fermă, deoarece acolo apar cele mai multe emisii.
„Pentru a atinge acest obiectiv ambițios, vom căuta în mod activ mai multe parteneriate cu clienții noștri, lucrând, de asemenea, la reducerea emisiilor de nivel trei. Prin eforturile de colaborare și dedicarea continuă pentru practicile responsabile, suntem gata să facem progrese substanțiale către un viitor în care operațiunile noastre nu numai că atenuează impactul asupra climei, ci și contribuie pozitiv la biodiversitatea planetei noastre”, conchide el. (Foto: Dreamstime)