Repere

133

Gen Z îmbrățișează cu adevărat tendința de alimentație sănătoasă?

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Mâncarea sănătoasă domină alimentele și băuturile, dar cum reacţionează tinerii? Tema a făcut obiectul unei cercetări de piață efectuată de Mintel și citată de FoodNavigator. Iată concluziile.

O tendință cheie

Alimentația sănătoasă este o tendință cheie în domeniul alimentelor și al băuturilor. De la alimente funcționale la etichetă curată, consumatorii își doresc sănătate și o doresc acum.

Prevalența invadatoare a GLP-1 va avea, fără îndoială, un impact asupra acestui lucru. Iar generația Z este în fruntea unor astfel de obiceiuri alimentare în schimbare.

Înțelepciunea convențională sugerează că, în timp ce consumatorii mai în vârstă pot fi puși în calea lor, tinerii sunt mai înclinați să îmbrățișeze nisipurile schimbătoare ale schimbării, alimentele și băuturile nefăcând excepție. Cât de adevărat este asta?

Se aliniază intențiile și comportamentele generației Z?

Generația Z poate vorbi despre alimentația sănătoasă, dar intențiile lor nu se aliniază neapărat cu tiparele lor alimentare, sugerează Jonny Forsyth, directorul Mintel Food and Bar.

„Generația Z a fost crescută să mănânce și să bea sănătos, dar în timp ce intențiile lor sunt „bune”, comportamentele lor sunt „rele” – cel puțin pentru a mânca”, explică el.

Este posibil ca rețelele sociale să fi influențat acest lucru, sugerează el. „Ei sunt, de asemenea, înconjurați de rețelele de socializare, cu videoclipuri scurte cu feluri de mâncare superbe și au folosit mâncăruri ca mecanism de adaptare încă de la COVID-19.”

Datele confirmă tendința

Acest lucru este confirmat de date. În Franța, conform datelor Mintel, doar 26% dintre cei mai în vârstă din generația Z (cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani) mănâncă cantitatea recomandată de fructe și legume pe zi, comparativ cu 48% dintre cei peste 55 de ani.

În afara Europei, imaginea este similară. În Australia, de exemplu, 43% dintre cei mai în vârstă din generația Z susțin că mănâncă sănătos de cele mai multe ori, comparativ cu 60% dintre cei peste 55 de ani.

Cu toate acestea, în ciuda acestor obiceiuri alimentare, datele sugerează că intențiile sunt mai pozitive, în Germania, de exemplu, 60% dintre cei mai în vârstă din generația Z (16-27) verifică etichetele nutriționale înainte de a mânca, comparativ cu 48% din generația X sau mai în vârstă.

În SUA, doar 6% dintre cei mai în vârstă din generația Z nu depun eforturi pentru alimentația sănătoasă.

Unde este cheia?

Potrivit Forsyth de la Mintel, cheia pentru accesarea pieței Gen Z este în vibrații, mai degrabă decât în ​​calorii.

„Mărcile trebuie să prioritizeze gustul și, acolo unde este relevant, să vizeze un „dinte mai dulce”. Dar mărcile vor găsi o piață dispusă pentru produse cu conținut scăzut de zahăr/grăsimi sau vegane care reduc vinovăția generației Z, mai ales dacă astfel de delicii sunt împachetate, literalmente, într-un branding care se simte bine.

Marile mărci moștenite pot, de asemenea, să creeze vibrații plăcute, ținând cont de tendința „nostalgiei viitorului”,” sugerează el. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2