Stiri

178

GfK: În România, alimentele private label acoperă 20 % din piață

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Produsele private label contribuie cu circa 200-250 de milioane de euro la cifra de afaceri a Kaufland în România, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor anunţate de companie.   Oficialii grupului german au spus că mărcile private reprezintă circa 13% din totalul produselor de la raft, iar dacă ponderea se menţine la 10-13% şi în valoare, atunci vânzările de bunuri precum K-Classic ajung la 200-250 de milioane de euro.   „În ceea ce priveşte mărcile proprii, ele reprezintă 13% din totalul ofertei de la raft. Pentru anumite produse, acolo unde găsim furnizori, lucrăm cu companii locale. Avem smântână, lapte, dar şi salam de Sibiu marcă privată made in Romania“, spun oficialii Kaufland. Pe de altă parte, ei afirmă că pe segmentul petrochimiei - producţie de detergenţi, săpunuri, produse de curăţat - însă, nu este uşor să găsească un producător local care să ofere marcă privată în condiţiile cerute de grupul german.   În ceea ce priveşte ponderea mărcilor private în total vânzări, Kaufland se aliniază situaţiei din piaţă. Astfel, mărcile private în 2015 au acoperit 14% din întreaga piaţă de FMCG (bunuri de larg consum - n.red.), faţă de 13% în 2014, arată datele comapaniei de cercetare de piaţă GfK.   Alimentele au crescut cel mai mult, cu două puncte procentuale faţă de anul anterior, până la 20%, acesta fiind segmentul unde produsele no-name au cea mai mare cotă de piaţă, prin comparaţie cu băuturile, unde au doar 7% sau cu produsele de îngrijire a locuinţei unde ponderea lor este de 9%. Consumatorii s-au orientat către mărci private în special în ultimul deceniu pentru că acestea au în medie un preţ cu până la 30% mai mic decât brandurile consacrate.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2