688
„Facem apel la viitoarele instituții ale UE să lucreze împreună cu noi pentru a crea condițiile pentru succes și pentru a transforma provocările cu care ne confruntăm în oportunități pentru o Europă mai puternică, mai competitivă și mai rezistentă.
PiaȚA unică este piatra de temelie
Cu toții trebuie să ne concentrăm pe a face din UE un lider global în atragerea investițiilor și în reținerea și creșterea talentelor. Aceasta ar trebui să se bazeze pe parteneriat și pe o politică coerentă și practicabilă, susținută de o piață unică rezistentă și dinamică, care să asigure o creștere durabilă.
Suntem pregătiți să contribuim la consolidarea UE ca unul dintre sectoarele sale cele mai esențiale și să conducem prin exemplu pe scena europeană și globală.”
Piața unică este piatra de temelie pe care să se construiască o Europă puternică, competitivă și rezistentă. Oferă consumatorilor mai multe opțiuni, inovație și accesibilitate. Încurajează dezvoltarea unui ecosistem de vânzare cu amănuntul și en-gros cu valoare adăugată.
Comerțul cu amănuntul și cu ridicata este recunoscut ca un sector cheie cu un potențial ridicat de integrare în continuare pe piața unică, dar se confruntă în continuare cu bariere costisitoare care împiedică competitivitatea sectorului nostru. Procedurile lente de încălcare a dreptului comunitar și ingerințele politice țin sectorul nostru înapoi.
Comercianții cu amănuntul și angrosistii au nevoie de o piață unică care să funcționeze pentru toate întreprinderile și consumatorii și politici care continuă să faciliteze comerțul în întreaga lume, deoarece lanțurile noastre de aprovizionare funcționează la nivel global.
Consumatorii au nevoie de sprijin și stabilitate
În următorul mandat, comercianții cu amănuntul, angrosistii și consumatorii au nevoie de sprijin și stabilitate pentru a naviga într-un mediu în schimbare rapidă.
Pentru ca comercianții cu amănuntul și angrosistii să livreze transformarea și să investească, avem nevoie de o legislație de calitate superioară, practică, coerentă, bazată pe o înțelegere solidă a sectorului nostru, care să evite costurile nerezonabile.
Volumul noii legislații în timpul mandatului UE 2019-2024 a fost copleșitor și are implicații uriașe și continue pentru comercianții cu amănuntul și angrosisti. Efectele sale sunt, de asemenea, resimțite în mod deosebit de IMM-uri și de consumatori și, în cele din urmă, au un impact asupra competitivității UE.
Trebuie să vedem o scădere a sarcinilor de reglementare și de raportare, combinată cu o creștere a măsurilor de sprijin.
Rol-cheie în tranziția spre economia circulară
Comercianții cu amănuntul și angrosistii au un rol-cheie de jucat în călătoria UE de a atinge neutralitatea carbonului până în 2050 și o economie circulară. Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră din domeniile 1 și 2 cu până la 90% până în 2030 va necesita o investiție de până la 300 de miliarde EUR, de ex. pentru renovarea și modernizarea magazinelor și a flotelor, investiții în soluții regenerabile și de economisire a energiei pentru sectorul nostru, implementarea infrastructurii de încărcare electrică și multe altele.
De asemenea, este necesară urgent o tranziție către sisteme alimentare mai durabile pentru a aborda provocările climatice, de mediu, societale și economice cu care se confruntă în prezent ecosistemul agroalimentar. Aceasta este ceea ce se așteaptă consumatorii și, de asemenea, sectorul nostru se angajează să ia măsuri suplimentare, împreună cu partenerii lanțului de aprovizionare.
Trecerea către mai multe sisteme circulare va aduce beneficii ample de mediu, economice și societale, dar va necesita și investiții de până la 35 de miliarde de euro numai în infrastructura circulară. Sectorul nostru ajută la reducerea cererii de materiale virgine prin găsirea de noi modalități de aprovizionare și de a oferi bunuri și servicii, care includ re-fabricarea, repararea, reutilizarea și reciclarea.
De asemenea, recunoaștem potențialul uriaș al designului ecologic. Pentru comercianții cu amănuntul și angrosistii IMM-uri, aceste inițiative prezintă provocări logistice și financiare deosebite.
În același timp, furnizorii vor fi încurajați să utilizeze materiale mai durabile. La fel de importante sunt investițiile necesare pentru a încuraja o schimbare a mentalității în rândul consumatorilor, către circularitate în alegerile lor de cumpărare.
Investiții în IT
Până în 2030, se preconizează că 90% din creșterea comerțului cu amănuntul și en-gros va fi determinată de vânzările online. Comercianții cu amănuntul și angrosistii concurează cu companiile de tehnologie și, pentru a rămâne competitivi, vor trebui să investească până la 230 de miliarde EUR în IT și tehnologie până la sfârșitul deceniului. Acest lucru este necesar pentru dezvoltarea canalelor digitale, automatizare, robotizare și securitate cibernetică.
Digitalizarea IMM-urilor este deosebit de importantă, iar găsirea unor modalități care să le permită să utilizeze instrumentele digitale ar trebui să fie o prioritate.
O abordare neutră din punct de vedere al canalului va fi esențială pentru a se asigura că regulile existente sunt aplicate în mod consecvent. Vom avea nevoie de sprijin și îndrumări pentru a proteja echitatea online și pentru a îmbunătăți conformitatea cu cerințele de protecție a consumatorilor.
Cel mai mare angajator din UE
Comercianții cu amănuntul și angrosistii sunt cel mai mare angajator privat al UE și trebuie să formeze jumătate din cei 26 de milioane de angajați ai lor în fiecare an. Între acum și până în 2030, sectorul va trebui să investească până la 35 de miliarde EUR în perfecționare și recalificare. Numai IMM-urile vor trebui să-și dubleze investițiile în competențe. Acest lucru este esențial pentru a sprijini viitorul sectorului.
Dezvoltarea unei forțe de muncă calificate și competitive merge mână în mână cu susținerea satelor, orașelor și centrelor orașelor vibrante și dinamice. Pandemia a făcut ca mulți oameni să părăsească locul de muncă, iar magazinele și centrele orașelor au fost închise.
Pierderea comerțului cu amănuntul are un impact de anvergură asupra persoanelor fizice, comunităților și economiei în general și amenință modul de viață al UE. Schimbările demografice reprezintă, de asemenea, o provocare uriașă, având în vedere că avem o populație îmbătrânită, în timp ce mai puțini tineri intră pe piața muncii. (Foto: Eurocommerce)