Starea actuală a lanțului de aprovizionare al țărilor din Uniunea Europeană nu este chiar în cele nouă cercuri ale iadului descrise Dante în Divina comedie, dar cei din prima linie spun că atunci când se dezvoltă o soluție la o problemă, aceasta poate fi adesea blocată de alte probleme care țin de circulația mărfurilor pe tot continentul, se arată într-o analiză publicată de StoreBrands.
O problemă nebănuită
De exemplu, mulți comercianți cu amănuntul și furnizori de produse lucrează astăzi pentru a scurta distanța dintre porturile mari și centrele de distribuție și sunt dispuși să investească în construirea de noi depozite. O idee lăudabilă, cu siguranță.
Problema? Disponibilitatea limitată a materialelor de construcție, împreună cu o lipsă de forță de muncă pentru construirea noii structuri. Frustrant, într-adevăr.
”Am amenajat o mulțime de depozite pentru companiile care caută să compenseze provocările lanțului de aprovizionare cu care se confruntă”, a declarat Norm Brouillette, vicepreședinte senior la Ryder Supply Chain Solutions. ”Aceste noi facilități sunt construite de cei care doresc să îmbunătățească livrarea la timp sau să aducă produse pe piață mai rapid.”
Provocarea? ”Disponibilitate cu aprovizionarea internă cu materiale de construcție, acoperișuri și oțel”, a adăugat Brouillette. ”De obicei, dura șase până la nouă luni pentru a construi un nou depozit. Acum, această cronologie poate fi de până la 12 luni.”
Din punct de vedere geografic, companiile se concentrează mai mulult pe zonele cheie. ”Comercianții cu amănuntul și furnizorii caută locații care să-și aducă produsele mai aproape de consumatorul final”, a spus Brouillette. Acest lucru scurtează fereastra de livrare.
Dacă există o bază clară pentru provocările lanțului de aprovizionare cu care se confruntă toate segmentele, aceasta este munca pe care o fac mulți pentru a dezvolta soluții. A fi agil poate fi cel mai bun mod de a gestiona problemele pe termen scurt, dar ideile sunt acolo și noile metode pot servi la fluidizarea circulației mărfurilor în anii următori, când lucrurile, sperăm, revin la un nivel de normalitate.
”Cu siguranță nu lipsesc ideile”, a spus Jonathan Parks, Senior Vice President, Supply Chain la iGPS Logistics. ”Este important să faceți un inventar al succeselor dumneavoastră legate de lanțul de aprovizionare și să analizați oportunitățile de a îmbunătăți modul în care mutați produsele.”
Comunicare îmbunătățită
O serie de experți în lanțul de aprovizionare care au discutat cu Store Brands au spus că nevoia de a partaja informații este poate la fel de mare ca în orice moment din ultimii ani. Deși există o înțelegere a faptului că multe companii sunt reticente în a retrage cortina operațiunilor lor, acest lucru poate duce la soluții suplimentare care oferă livrare mai rapidă și, eventual, unele economii de costuri.
După cum a menționat Parks, o companie care produce lactate sau salamuri nu va dori să partajeze informații cu un concurent direct, dar partajarea informațiilor cu un partener de transport poate permite dezvoltarea de noi idei legate de circulația produselor.
”Având în vedere natura cu care ne confruntăm cu toții în acest moment, este logic să partajăm unele date. Acest lucru ar putea duce la soluții care ar putea aduce beneficii tuturor”, a adăugat el. Brouillette a spus că își încurajează clienții să fie cât mai transparenți posibil, ceea ce îi oferă oportunitatea de a identifica provocările și de a dezvolta răspunsuri legate de problema specifică abordată.
Cheryl Henry, vicepreședinte pentru Conturi Naționale la CHEP USA, a declarat că provocările din ultimii doi ani au forțat toate părțile implicate în lanțul de aprovizionare să evolueze constant și să caute modalități mai eficiente și mai productive de a face afaceri.
”Producătorii au devenit creativi în modul în care au achiziționat și produs produse, cum ar fi parteneriatul cu noi furnizori sau crearea de noi site-uri de producție cu un grad mai mare de autonomie, care limitează întreruperile sau raționalizarea SKU-urilor de produse”, a spus ea.
”Comercianții cu amănuntul au livrat articole în moduri care erau noi pentru ei, cum ar fi opțiunile de urmărire rapidă a consumatorilor pentru cumpărare online, ridicare din magazin sau ridicare la bord”.
Noi tehnologii
Așa cum este obișnuit astăzi, tehnologia joacă un rol major în vindecarea problemelor din lanțul de aprovizionare al națiunii. Experții notează că în ultimii ani, un număr tot mai mare de companii au devenit mai pricepuți din punct de vedere tehnologic în ceea ce privește modul în care urmăresc circulația mărfurilor.
Acesta a fost un atu major atunci când vine vorba de a avea personal adecvat în momentele în care cel mai mare volum de produse se deplasează prin depozite și centre de distribuție. De fapt, un sondaj recent al directorilor lanțului de aprovizionare realizat de Carl Marks Advisors a constatat că 39% dintre respondenți au declarat că investesc în noi tehnologii ca o modalitate de a depăși provocările lanțului de aprovizionare.
Disponibilitatea forței de muncă continuă să fie o problemă majoră pentru o serie de industrii, inclusiv pentru lanțul de aprovizionare, iar tehnologia robotică combinată cu automatizarea oferă nu numai o soluție pentru moment, ci și un posibil răspuns pe termen lung care, în cele din urmă, ar putea oferi economii de costuri.
”Observam o utilizare din ce în ce mai mare a tehnologiei robotizate, cum ar fi stivuitoarele, care diminuează nevoia de r muncă manuală”, a spus Brouillette. ”Marele beneficiu aici este că roboții nu se îmbolnăvesc și nu își iau zile libere.”
Noile tehnologii își găsesc, de asemenea, drumul în mâinile celor responsabili cu livrarea produselor din magazinele de vânzare cu amănuntul sau din microcentrele de realizare (MFC) către consumator. Cererea continuă în creștere din partea cumpărătorilor pentru livrare în aceeași zi sau în ziua următoare determină nevoia companiilor de a fi deschise la noi soluții care simplifică acest proces.
Dana Krug, vicepreședinte senior pentru Phononic, a remarcat că compania sa a răspuns acestei nevoi prin dezvoltarea unui congelator și geanta frigorifică cu răcire activă, un produs care vizează livrarea în aceeași zi sau ridicarea din magazin a alimentelor.
Soluția dispune de tehnologie de racire în stare solidă, care se răceste fără a utiliza agenți frigorifici folosind puterea termodinamică a fononilor, care sunt particule care lucrează la scara subatomică.
”Am vrut să dezvoltăm un produs care să permită celor care lucrează în MFC sau în magazine capacitatea de a minimiza numărul de când angajații ating produsele”, a spus Krug. ”Eliminarea câtorva minute per comandă poate economisi mult timp în fiecare zi și poate face procesul de livrare a produselor către consumatori mai eficient.”
Utilizarea automatelor
De exemplu, automatele pot fi utilizate ca parte a soluției de cumpărare online de ridicare din magazin (BOPIS) a unui comerciant cu amănuntul pentru cumpărători. Provocarea pentru personalul magazinului care adună articole pentru o comandă de băcănie este să adune și să găzduiască diverse produse care sunt stabile la raft sau au nevoie de refrigerare. Acest lucru menține comanda unui client împreună într-un singur loc și reduce timpul necesar pentru a aduce comanda cumpărătorului atunci când sosesc.
”Toți am văzut personalul magazinului alergând de la raft la o unitate frigorifică mare pentru a obține produsele care necesită depozitare la rece”, a spus Krug. ”Automatele noastre elimină nevoia de a face asta.”
Găsirea modalităților de a pierde câteva kilograme atunci când încărcați un camion ajută, de asemenea, la fluxul de produse. Paleții de plastic oferiti de iGPS au o greutate mai mică decât concurenții lor din lemn, ceea ce oferă expeditorilor posibilitatea de a expedia o cantitate mai mare de mărfuri.
”Paleții noștri pot economisi 10-15 euro pe palet, ceea ce ar putea fi până la 400 de euro la o încărcătură de camion”, a spus Parks. Acest lucru permite plasarea mai multor articole pe un camion. La rândul său, Henry de la CHEP a menționat că compania ei a continuat să investească în automatizare și îmbunătățirea proceselor interne, un efort care a început înainte de pandemie.
”O parte din aceasta implică utilizarea tehnologiei AI pentru a ne îmbunătăți timpul de răspuns la schimbările pieței și pentru a implementa resursele și activele potrivite pentru a servi nevoile cele mai imediate ale clienților noștri”, a spus ea.
”Munca noastră în creștere cu digitizarea paleților ne-a permis să urmărim și să înțelegem mai bine călătoriile activelor noastre și ale clienților noștri. Acest lucru ne ajută pe toți să optimizăm controalele lanțului de aprovizionare și să creștem eficiența.”
Viitorul
În timp ce mulți din lumea lanțului de aprovizionare au înțeles de mult fragilitatea acestuia, pandemia de COVID-19 a crescut și mai mult gradul de conștientizare cu privire la cât de dificil este mutarea mărfurilor din porturi în depozite, apoi către comercianți cu amănuntul și în cele din urmă către casele consumatorilor.
Un cor mai puternic de voci întreabă acum ce trebuie făcut pentru a ajuta la compensarea următoarelor probleme majore care afectează această mișcare a produselor de la coastă la coastă.
”O mare parte din acest lucru este să ne asigurăm de a avea toate părțile interesate potrivite într-o singură cameră, care este un rol pe care guvernele îl pot juca”, a declarat Jonathan Gold, vicepreședinte al lanțului de aprovizionare și al politicii vamale pentru Federația Internațională de Retail. ”Trebuie să existe o discuție sinceră despre ceea ce trebuie să facem pentru ca lanțul nostru de aprovizionare să fie mai rezistent.”
O problemă ridicată de Gold este deficitul actual de șoferi de camion. Potrivit datelor, camioanele transportă aproximativ 72,5% din transportul de marfă al Uniunii Europene, în funcție de greutate. În 2020, au fost angajați 3,36 milioane de șoferi de camion, în scădere cu 6,8% față de 2019.
”Este vital pentru industria de camioane să atragă și să rețină talentul”, a spus el. Legislația recentă ar putea contribui la creșterea numărului de șoferi de camioane angajați. Ca parte a Legii privind investițiile și locurile de muncă în infrastructură, Programul pilot de ucenicie a șoferilor în siguranță care va fi propus de Comisia Europeană, ar permite șoferilor cu vârsta cuprinsă între 18 și 20 de ani cu un permis de conducere comercial internațional să opereze în condiții foarte specifice.
”Uitați-vă la câți kilometri liberi sunt parcursi”, a spus el. ”Cu cât avem mai multe informații atunci când luăm decizii cu privire la circulația mărfurilor, este posibil să putem atenua nevoia constantă de șoferi și șasiu.” Henry consideră că îmbunătățirile lanțului de aprovizionare al națiunii vor fi realizate printr-un efort de colaborare.
”Va fi crucial să ne unim ca profesioniști în lanțul de aprovizionare pentru a ne asigura că ne valorificăm învățările și implementăm procese mai eficiente și durabile pentru a atenua întreruperile bruște”, a spus ea.
Și Brouillette de la Ryder a făcut ecou Parks, promovând nevoia unei mai mari transparențe: