„În rândul noilor magazine integrate în reţeaua Auchan, cele care erau puternice sub brandul iniţial sunt în plin proces de fidelizare a vechilor clienţi şi de atragere de alţii noi. Cele care aveau rezultate mai modeste ne-au oferit o serie de surprize frumoase“, spune executivul francez, care se fereşte însă să dea exemple de hipermarketuri. Potrivit ultimelor date ale ZF, cele mai bune hipermarketuri ale Real înainte de preluarea de către Auchan erau cele din cartierul bucureştean Vitan, din Craiova şi din AFI Cotroceni, notează Ziarul financiar.
La începutul lunii decembrie a anului 2012 Auchan anunţa că a plătit 1,1 mld. euro pentru magazinele Real din România, Polonia, Ucraina şi Rusia. Dintre cele circa 90 de hipermarketuri cumpărate de Auchan aproape un sfert sunt în România. Francezii au preluat 20 dintre cele 24 de unităţi ale lanţului german de hipermarketuri, celelalte au rămas în administrarea Real. Pe piaţa locală Auchan era unul dintre cel mai puţin extinşi jucători de pe segmentul hipermarketurilor cu un total de 11 magazine, însă după achiziţie a ajuns al doilea jucător cu 31 de unităţi.
Pe prima poziţie se află Kaufland cu 100 de magazine. „Această tranzacţie a fost o aventură umană unică, pe care puţine persoane au şansa să o conducă. Am ajuns astăzi la aproape 11.000 de angajaţi“, spune Bellon. El afirmă că spre deosebire de mişcările din piaţa de comerţ modern unde numărul mediu de angajaţi per magazin a scăzut, în cazul magazinelor preluate de la germani mutarea a fost în sens invers. „A fost nevoie să ne întărim efectivele în magazinele preluate cu 20-30%“, adaugă el. În cazul magazinelor Real numărul de angajaţi a scăzut puternic în criză, compania pariind pe eficientizarea reţelei şi pe reducerea pierderilor, astfel, odată cu preluarea de către Auchan numărul a urcat. (Mai multe, pe www.zf.ro)