755
În urmă cu doi ani, Comisia Europeană a lansat oficial Codul de conduită al UE privind practicile de marketing și afaceri responsabile cu alimente.
Potrivit Eurocommerce, fermierii, procesatorii de alimente, comercianții cu amănuntul, angrosistii, operatorii de servicii alimentare și comercianții din Europa sunt mândri de rolul pe care l-au jucat în construirea Codului, în mijlocul pandemiei, colaborând cu Comisia, ONG-urile, grupurile de consumatori, sindicatele și alții într-un proiect cu adevărat colaborativ pentru sisteme alimentare mai durabile.
Astăzi putem număra 488 de angajamente voluntare, de la cei 134 de semnatari ai Codului.
Acestea includ:
93 de angajamente pentru un lanț alimentar neutru din punct de vedere climatic
92 de angajamente pentru un lanț alimentar circular și eficient din punct de vedere al resurselor
83 de angajamente pentru diete sănătoase, echilibrate și durabile pentru toți consumatorii
Desigur, Codul nu poate oferi singur sisteme alimentare durabile și rezistente. În acest scop, noi – întreprinderile care cresc, produc, vând și livră alimente grozave în Europa – avem idei clare despre cum să accelerăm călătoria către sisteme alimentare durabile și rezistente.
De exemplu, trebuie să stimulăm mai multe investiții publice și private, avem nevoie de sprijin pentru inovații și infrastructură și avem nevoie de un mediu de reglementare coerent care să ajute lanțul agroalimentar să supraviețuiască și să prospere în timpul călătoriei lor de durabilitate. Acești facilitatori vor alimenta mai multe angajamente față de Cod, inclusiv din partea companiilor mai mici.
Deci, în spiritul de colaborare al Codului, să continuăm dialogul cu toate părțile interesate. Lucrând împreună, obiectivele ambițioase stabilite în Cod vor fi la îndemâna noastră! (Foto: Freepik)