131
Consumatorii sunt atenți la preocupările de mediu legate de ambalajele pentru alimente și băuturi, subliniază FMCG Gurus. Ei recunosc impactul negativ potențial pe care anumite materiale îl pot avea asupra planetei, inclusiv gropile de gunoi și oceane.
Crește gradul de reciclare
Această conștientizare sporită a dus la o creștere a numărului de persoane care reciclează în mod activ ambalajele în comparație cu anii precedenți. Aceste descoperiri indică o conștiință în creștere a mediului.
De exemplu, informațiile despre consumatori ale FMCG Gurus arată că 82% dintre consumatorii globali spun că reciclează băuturile răcoritoare cel mai mult sau tot timpul. În plus, 78% dintre consumatorii mondiali spun că reciclează produsele alimentare cel mai mult sau tot timpul.
În timp ce consumatorii demonstrează o dorință puternică de a recicla în mod regulat, ei se confruntă, de asemenea, cu diverse obstacole, cum ar fi tipurile de ambalaje utilizate, lipsa de conștientizare și stilul lor de viață aglomerat.
În ciuda acestor provocări, angajamentul față de reciclare și problemele de mediu subliniază importanța proiectării ambalajelor cu impact ecologic minim și implementării practicilor de durabilitate pe tot parcursul ciclului de viață al ambalajului.
Reciclarea cât mai simplă
În timp ce consumatorii se străduiesc să recicleze, ei recunosc că s-ar putea să nu ducă întotdeauna la bun sfârșit. Un motiv frecvent invocat este tendința de a reutiliza ambalajele pentru alte utilizări.
Acest lucru prezintă oportunități pentru abordări inovatoare de design care se concentrează atât pe estetică, cât și pe funcționalitate. De exemplu, proiectarea ambalajelor care pot fi reutilizate cu ușurință pentru utilizări alternative.
În plus, mulți consumatori consideră că reciclarea necesită timp. De exemplu, a existat o creștere notabilă a persoanelor care își exprimă intențiile de a recicla, dar ocazional uită, în special pe măsură ce oamenii se adaptează la rutinele ocupate post-pandemie.
Acest lucru subliniază importanța de a nu supraestima altruismul consumatorilor și evidențiază nevoia industriei de a eficientiza procesele de reciclare. Acest lucru le va face ușor de utilizat și convenabil pentru a preveni perceperea lor ca sarcini sau sarcini stresante.
Consumatorii vor prioritiza ce tipuri de caracteristici de durabilitate evaluează
Atunci când iau decizii de cumpărare, consumatorii au doar câteva secunde pentru a lua în considerare diferiți factori, cum ar fi prețul, gustul și comoditatea. Adesea, ei evaluează pe scurt durabilitatea ambalajului în funcție de volumul și materialul acestuia.
În consecință, consumatorii acordă prioritate afirmațiilor specifice privind ambalajele durabile pe care le recunosc și în care au încredere, chiar și în mijlocul unui peisaj de opțiuni inovatoare. Cele mai importante atribute de ambalare pe care le caută consumatorii sunt reciclabilitatea, reutilizarea și reducerea utilizării.
Acest lucru arată un accent care necesită o comunicare clară și directă către cumpărători. De exemplu, cercetarea de piață a FMCG Gurus evidențiază că 81% dintre consumatorii globali consideră că este important ca ambalajul produselor să fie reciclabil.
Multe ambalaje inutile
După pandemie, consumatorii sunt mai înclinați să simtă că există prea multe ambalaje inutile atunci când cumpără alimente și băuturi
Între 2021 și 2023, a existat o scădere a proporției de persoane care consideră că afirmațiile de mediu referitoare la ambalaje sunt supraevaluate. Acest lucru indică o preocupare tot mai mare cu privire la impactul asupra mediului al materialelor precum plasticul care ajung în gropile de gunoi și oceane.
Pe măsură ce consumatorii devin din ce în ce mai informați și mai îngrijorați cu privire la această problemă, este esențial ca industria să adopte o abordare cuprinzătoare a durabilității ambalajelor.
Deși cererea de informații cu privire la ciclul de viață al ambalajului a rămas constantă, a existat o creștere vizibilă a numărului de persoane care exprimă că ambalajul poate fi excesiv. Ca urmare, există o cerere mai mare pentru informații simplificate privind reciclarea în aceeași perioadă.
Această schimbare reflectă o mentalitate post-pandemie, în care consumatorii sunt mai puțin preocupați de contaminarea produselor de-a lungul lanțului de aprovizionare și duc vieți ocupate, subliniind necesitatea ca procesele durabile să fie simple și fără probleme. (Foto: Freepik)