Repere

493

Statista: Viitorul livrării de ”alimente la cerere”

autor

MeetMilk.ro

distribuie

În ultimii ani, numărul punctelor de vânzare cu amănuntul care oferă livrare de produse alimentare într-o oră sau mai puțin, altfel, cunoscut sub numele de livrare la cerere, a crescut, se arată într-un raport citat de Euractiv.

Mai multe motive

Au existat o serie de motive pentru aceasta, inclusiv progrese tehnologice rapide și procese de automatizare mai avansate.

Piața europeană de produse alimentare la cerere este deja o afacere de 11,19 miliarde de dolari (10,35 miliarde de euro), potrivit Statista, și este de așteptat să crească la 16,54 miliarde de dolari (15,3 miliarde de euro) până în 2029, la o rată anuală de creștere (CAGR) de 8,13 %.

Dinamica dintre consumatori și supermarketuri s-a schimbat radical în timpul pandemiei de COVID, când livrarea alimentelor la domiciliu a devenit esențială. Pandemia poate fi acum în urmă, dar cererea – și așteptările – atunci când vine vorba de servicii rapide ale consumatorilor rămân în continuare.

„Evoluție rapidă”

Just Eat Takeaway.com, în parteneriat cu PA Consulting, tocmai a lansat un nou raport, ”The Rapid Evolution: The transformative future of on-demand grocery delivery and beyond”, un sondaj de 4.000 de oameni din Uniunea Europeană și Marea Britanie, pentru a examina această tendință de creștere și pentru a vedea cum la cerere s-a mutat de la serviciile alimentare la arena de retail.

„Nu a fost o surpriză să vedem o trecere binevenită către băcănie de la baza mare de restaurante și produse la pachet pe care le avem pe platformă”, a declarat Andrew Kenny, director comercial al Just Eat Takeaway.com, pentru ESM.

„Consumatorii par să fie conștienți de modul în care această propunere are capacitatea de a le schimba cu adevărat viața.”

Tipuri de cumpărători

Raportul face distincție între două tipuri de cumpărători în demografia la cerere: Speed ​​Seekers și Pacey Prospects.

Speed ​​Seekers sunt cei care adoptă timpuriu în lumea livrărilor la cerere și au comandat produse alimentare pentru livrare la cerere cel puțin o dată în ultimele șase luni. Pe de altă parte, Pacey Prospects sunt oameni care sunt deschiși la livrare la cerere, dar nu au încercat încă.

Interesant este că raportul afirmă că revoluția la cerere ar putea ajuta, mai degrabă decât să împiedice, comercianții cu amănuntul de zi cu zi.

De exemplu, 76% dintre Speed ​​Seekers au spus că alimentele la cerere sunt un plus, pe lângă rutina lor obișnuită de cumpărături, nu un substitut pentru aceasta, în timp ce 66% au spus că vor cumpăra mai multe alimente acum, cu la cerere. livrare ca opțiune

Piețe în curs de dezvoltare

Raportul indică faptul că țările în curs de dezvoltare, cum ar fi China, India și Brazilia, sunt în fața curbei de confort, livrarea de produse alimentare la cerere devenind un element fix în nodurile urbane.

„Dacă ne uităm în jurul lumii și, cu siguranță, în piețele pe care operăm, cele mai avansate sunt piețe precum America de Nord – SUA și Canada – Marea Britanie și Australia”, a explicat Kenny.

„Aceste rețele au avansat cu adevărat foarte, foarte repede în spațiul alimentar la cerere și se deplasează în noi verticale, fie că este vorba de farmacie sau de îngrijire a animalelor de companie sau de produse de larg consum, dar acest lucru este, în multe privințe, depășit de ceea ce văd unii dintre jucători, în aceste populații foarte mari de pe piețe precum India, China și Brazilia.

Costul forței de muncă și costul pentru deservirea acelor clienți este, evident, semnificativ mai mic pe acele piețe, ceea ce poate crește sau accelera capacitatea de a servi mai mulți clienți rapid, la prețurile potrivite.”

Impactul social

Raportul sugerează, de asemenea, că prevalența cumpărăturilor la cerere ar putea avea beneficii mai largi pentru societate în general.

De exemplu, persoanele care se află în casă din cauza dizabilității sau bolii vor avea mai multe opțiuni și mai multe opțiuni în timpul cumpărăturilor, în timp ce risipa alimentară, o problemă majoră pentru supermarketuri, ar putea fi, de asemenea, redusă, deoarece consumatorii ar cumpăra produse după cum și când au nevoie de ele, ca să nu mai vorbim despre impactul asupra echilibrului dintre viața profesională și viața privată.

„În raport reiese foarte clar că oamenii trăiesc stiluri de viață extrem de agitate, jonglând cu o mulțime de priorități diferite, de la muncă la viața de familie și tot ceea ce vine cu asta”, a spus Kenny.

„Există un sentiment că aceste servicii de livrare la cerere în produse alimentare, dar și din ce în ce mai multe în alte canale de vânzare cu amănuntul, oferă oamenilor timp prețios înapoi, permițându-le să fie mai selectivi în ceea ce privește modul în care își petrec ziua”. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2