252
Aportul suplimentar de proteine pentru persoanele în vârstă prin consumul de alimente fortifiate ar trebui să înceapă mult mai devreme decât cred majoritatea consumatorilor, oferind producătorilor de alimente și băuturi o nouă piață de care să profite, se arată într-un studiu citat de FoodNavigator.
Încă de la 55 de ani
Consumatorii mai în vârstă trebuie să-și crească aportul de proteine mai devreme decât cred în prezent că este necesar de la vârsta de 55 de ani, a declarat un grup de cercetători europeni care lucrează cu institutul norvegian de cercetare alimentară Nofima.
„Pe măsură ce îmbătrânești, există mai mulți factori care te fac să mănânci mai puțin. De exemplu, te simți mai plin mai repede”, a spus Øydis Ueland, omul de știință senior Nofima.
„Am văzut ce mănâncă oamenii cu vârsta peste 70 de ani și ce este nevoie pentru a crește conținutul de proteine și vitamina D din dieta lor.”
Studiul a funcționat pe principiul că consumatorii ar putea fi ajutați să crească nivelul de proteine prin propria gătire. Cu toate acestea, alți experți din industrie susțin că producătorii de alimente și băuturi cresc numărul de produse îmbogățite cu proteine pe rafturile supermarketurilor.
Consumatorii mai în vârstă care gătesc singuri preferă pudrele proteice fără aromă care pot fi adăugate atât la mâncăruri reci și calde, cât și dulci și sărate, fără a modifica gustul. Potrivit studiului, au fost testate două neutre – unul pe bază de lapte și unul pe bază de soia.
Mâncăruri ambalate în proteine pentru consumatorii în vârstă
Participanții la test au fost rugați să gătească feluri de mâncare, inclusiv fulgi de ovăz, granola, pâine prăjită, clătite, piure de cartofi, brioșe, supă de morcovi și paste bolognese și să folosească proteine fără aromă în fiecare fel de mâncare.
Bridget Benelam, purtătorul de cuvânt al British Nutrition Foundation, care nu a participat la cercetare, a declarat: „Pe măsură ce îmbătrânim, începem să pierdem masa musculară și puterea ca parte a unui proces cunoscut sub numele de „sarcopenie legată de vârstă”.
„Pe termen lung, acest lucru poate avea un impact real asupra sănătății și calității vieții, făcând mai dificilă viața independentă și crescând riscul de căderi și fracturi.”
Studiul a constatat că majoritatea oamenilor erau sceptici cu privire la utilizarea pudrelor proteice pentru a-și îmbogăți alimentele și nu se simțeau confortabil să adauge o pudră necunoscută la ceva pe care urmau să-l consume. „Mulți oameni le place să ia suplimente sub formă de tablete, dar având suplimentul în alimente, asta este altceva”, a spus Ueland.
Benelam a adăugat: „Există multe produse bogate în proteine pe rafturile noastre – atât cele care sunt bogate în proteine în mod natural, cât și cele cu proteine adăugate.
„Mesajele adresate adulților în vârstă, subliniind importanța proteinelor pentru îmbătrânirea sănătoasă ar putea contribui la creșterea gradului de conștientizare a acestei probleme.”
O oportunitate de proteine pentru producătorii de alimente și băuturi
Oportunitatea pentru producătorii de alimente și băuturi de a face aportul crescut de proteine mai ușor pentru persoanele de vârstă mijlocie și vârstnici există, spune fondatorul The Organic Protein Company, Daniel Whitehead.
„Persoanele de vârstă mijlocie și în vârstă nu caută în mod normal o revizuire completă a dietei; ei vor să se bucure de mâncărurile lor preferate, nu să înghită shake-uri de proteine amare”, a spus el.
„Este esențial că companiile se concentrează pe fabricarea de pulberi proteice și alimente fortificate cu proteine care se amestecă perfect în mesele de zi cu zi. Fără gust ciudat sau textură amăruie. Aceleași mâncăruri delicioase pe care le-au iubit întotdeauna, cu un aport de proteine aproape invizibil.”
Whitehead a recunoscut că poate fi dificil pentru oricine să consume produse bogate în proteine în timpul zilei. Și să bei un shake proteic de două ori pe zi a fost de preferat pentru mulți.
El a susținut proteinele din zer ca un aditiv solubil în apă, „cu gust mai curat”, care are adesea și un profil de gust mai neutru.
Pudrele proteice vegane, cum ar fi mazărea, orezul și cânepa, nu se dizolvă în apă, având tendința de a fi „mai voluminoase”, ca urmare, în ciuda unor variante de nouă generație de pe piață care abordează aceasta și alte nemulțumiri ale consumatorilor.
„Fie că se întăresc produsele alimentare existente, fie că adoptă calea mai simplă a proteinelor pulbere, [producătorii ar trebui] să le faciliteze cât mai ușor oamenilor să obțină proteinele de care au nevoie, fără a-și provoca rutina zilnică și nici papilele gustative.
Totul este să faci îmbătrânirea sănătoasă la ușuri, fără a sacrifica timpul sau plăcerea de mâncare”, spune Whitehead. (Cf: Food Quality and Preference; Foto: Pexels)