Prezentă pentru a doua zi în enormele hale ale târgului Anuga, am realizat că cea de-a 34-a ediție nu este doar un spectacol record, ci și subliniază poziția sa de cea mai importantă platformă de afaceri din lume pentru alimente și băuturi . Ca întotdeauna, accentul se pune pe produse și inovații noi. Pentru a oferi expozanților și vizitatorilor o prezentare generală, ”Anuga taste Innovation Show” prezintă cele mai bune produse selectate de un juriu. Răspunsul a fost enorm în acest an. Aproape 880 de companii au plasat mai mult de 2.300 de produse în baza de date a produselor noi pe site-ul Anuga. Aceasta constituie baza selecției juriului. În total, juriul a selectat 67 de produse și concepte, acoperind toate cele 10 expoziții comerciale din Anuga. Să spunem că salonul de inventică pune accentul pe comoditate, produsele de tip Ready-to-go și ready-meal fiin majoritare. Conceptele nu sunt noi, dar expozantii prezinta noi versiuni, dimensiuni de ambalaj inteligente si formate proaspete. De exemplu, supe vegetariene de aromă de roșii, piersici, caise sau sos de paste făcut din fructe verzi și roșii, salata pregătită din alge marine sau, de asemenea, piept de pui gata preparat în porții de gustări. Laptele și produsele lactate reprezintă un segment important la Anuga, împreună cu produsele din carne. Aici conceptele durabile și de origine joacă un rol major. Un producător de burger folosește exclusiv anumite tipuri regionale de carne, de exemplu, pentru produsele sale. Un producător de lapte oferă lapte de pășune produs în Alpi. Curând, afirmă specialiștii, feta trebuie să fie disponibilă pe rafturile de brânză ca o versiune de brânză tare. Și racletul elvețian poate fi preparat în cuptor sau în cuptorul cu microunde pur și simplu în porții mici. O nouă băutură tip ”stamina” combină bunătatea din laptele de cămilă cu miere, ginseng și guarana. Noile variante noi de cheesecake și kefirul cu stevia rotunjesc oferta de produse noi. O gustare nouă, cu ”brânză inteligentă” care implică uscarea și umflarea acesteia, este de asemenea pregătită pentru consum imediat. Cât despre participarea companiilor românești, să spunem că aproape la fiecare stand, negocierile cu traderii internaționali continuă în forță. Practic, fiecare companie românească prezente la Anuga au agendele de întâlniri încărcate, semn, pe de o parte, că interesul românilor pentru export de produse finite crește de la an la an, dar și că achizitorii din străinătate, în special din Uniunea Europeană, sunt din ce în ce mai atenți și mai interesați de alimentele fabricate în România, alimente despre care trebuie să spunem că se ridică la cele mai ridicate standarde de calitate. Referindu-ne la partea oficială a prezenței românilor la târgul de la Koln, să amintim faptul că, prin intermedierea APAR, au fost deja organizate întâlniri de lucru între expozanții români și oameni de afaceri germani, dar nu numai, întâlniri la care au participat și oficiali ai autorităților germane, ai Consulatului României și ai Ministerului Economiei de la București. Anunțându-vă că vom reveni cu știri despre participarea firmelor românești, iată, deocamdată, mai jos, alte câteva instantanee surprinse în pavilionul național al României.(Corespondență din Koln-9 octombrie 2017, Veronica Ursachi)