299
Presiunile inflaționiste și criza costului vieții au avut un impact notabil asupra preferinței consumatorilor pentru produsele cu etichetă privată, a constatat cea mai recentă ediție a ”EY Future Consumer Index”.
În timp ce inițial, 28% dintre consumatori au spus că cumpără mai multe produse cu etichetă privată decât produse de marcă, ca răspuns la creșterea costurilor, descoperirile EY sugerează că acest lucru a devenit un obicei susținut, două treimi (66%) spun că consideră că acestea sunt mai puțin costisitoare.
Alternativele le satisfac nevoile la fel de bine ca echivalentele lor de marcă, în timp ce aproape două treimi (38%) au spus că nu au de gând să revină la articolele de marcă.
Cumpărători cu venituri mai mari
Cercetările efectuate de EY au constatat, de asemenea, că această tendință nu este excesivă pentru cumpărătorii din benzile cu venituri medii și mai mici.
Consumatorii cu venituri mai mari intenționează să cumpere mărci private din diferite categorii în viitor, inclusiv alimente proaspete (60%), îngrijire casă și casă (56%), alimente ambalate (52%), îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii (49%) , îngrijire personală (49%) și frumusețe și cosmetică (39%), a menționat EY.
Potrivit Future Consumer Index, comercianții cu amănuntul caută să promoveze în mod agresiv mărcile private, plasându-le la nivelul ochilor și în fața magazinelor și extinzându-și gama de produse. Mărcile magazinelor nu mai imită doar produsele de marcă la prețuri mai mici, ci oferă și diverse opțiuni de produse, comercianții folosind datele de la punctul de vânzare pentru a identifica tendințele timpurii.
„Ca răspuns la popularitatea tot mai mare a mărcii private în rândul consumatorilor, multe companii de produse de larg consum se concentrează pe recuperarea volumului”, a comentat Kristina Rogers, EY Global Consumer Leader.
„Eforturile pentru simplificarea portofoliului, reducerea costurilor și deblocarea resurselor sunt importante, dar acest lucru trebuie să se întâmple alături de inovație și marketing – trebuie să-și păstreze mărcile în cercul de încredere al consumatorilor pentru a-și menține marjele și pentru a finanța agendele de creștere.”
Analiza datelor
Rogers a adăugat că, pentru comercianții cu amănuntul, capabilități mai bune de analiză a datelor îi vor ajuta să vizeze mai bine consumatorii și să ajungă la consumatori, sporind astfel vânzările de marcă privată.
„[Comercianții cu amănuntul] pot folosi media de vânzare cu amănuntul și programele de loialitate pentru a stimula achizițiile private și pentru a crea fluxuri alternative de venituri prin promovarea mărcilor partenere”, a spus ea.
„Companiile CPG vor trebui să adopte o abordare echilibrată – promovându-și mărcile pentru a îndeplini obiectivele de astăzi, urmărind în același timp modalități de a păstra acești noi consumatori și de a le câștiga loialitatea.