160
Sectorul comerțului cu amănuntul și cu ridicata vede Strategia UE privind materialele plastice ca un pas binevenit către o economie circulară, se arată într-un comunicat transmis de EuroCommerce, în care se mai afirmă: ”Strategia plasticului va transforma, sperăm, modul în care materialele plastice sunt produse, utilizate și aruncate, în prezent. Comercianții cu amănuntul și en-gros se angajează față de mediu și consideră că această nouă abordare poate aduce noi oportunități, cu condiția ca propunerile legislative adecvate să fie propuse și convenite în UE. Programul de acțiune pentru mediu al comercianților cu amănuntul (REAP), în care EuroCommerce și membrii săi joacă un rol esențial, au făcut deja progrese semnificative în domeniul materialelor plastice și al mediului, prin acțiuni de reducere a utilizării materialelor plastice, minimizarea deșeurilor de plastic în lanțurile de aprovizionare, și creșterea conținutului reciclat în produse și ambalaje”. În acest sens, Christian Verschueren, directorul general al EuroCommerce, a declarat: ”Cu 25 de milioane de tone de deșeuri de plastic generate anual în UE, din care, mai puțin de o treime fiind colectate pentru reciclare, există o nevoie reală de a îmbunătăți durabilitatea modului în care folosim și eliminăm materialele plastice. Ambalajele din plastic proiectate corespunzător ajută la asigurarea siguranței alimentelor și la reducerea deșeurilor alimentare, dar trebuie să ne asigurăm că acest lucru este compatibil cu evitarea daunelor aduse mediului și că acest lucru este posibil, atât într-un mod eficient, cât și responsabil”. Verschueren a adăugat: ”Orice tip de deșeuri care se termină în mare are un impact negativ asupra mediului. Trebuie să abordăm eșecurile sistemice privind gestionarea deșeurilor și a apelor reziduale și să împiedicăm toate tipurile de materiale plastice și deșeuri, să se sfârșească într-un mediu marin deja fragil. Mai multe țări din UE au luat deja măsuri pentru a limita vânzarea unor produse din plastic de unică folosință. Acest lucru este binevenit, dar, pentru a proteja piața unică, trebuie să definim un cadru coerent la nivelul UE”.