200
Economia românească a avut rezultate bune în 2017, ducând la o creștere a veniturilor disponibile. În același timp, orele de lucru tot mai multe, pe care consumatorii români le petrec la servici, au condus la mai puțin timp pentru gătit și mai mulți oameni care aleg să mănânce în oraș sau să prefere ready-meal, se arată într-o analiză Euromonitor. Punctele comerciale de sine-stătătoare (standalone) au fost de departe locul dominant în comerțul stradal alimentar al consumatorilor români în 2017. Cu toate acestea, a fost una dintre cele mai puțin dinamice segmente, din cauza faptului că multe dintre aceste puncte de vânzare sunt restaurante full-service, cafenele,baruri și tarabe stradale, chioșcuri, rezultând o piață care a ajuns deja la maturitate. În ceea ce privește locațiile non-standalone, retailul a fost cel mai performant canal în 2017, datorită modului de viață în schimbare. Cu venituri mai mari, mai mulți consumatori își petrec timpul liber în centrele comerciale moderne, care oferă atât o gamă largă de magazine și restaurante. Centrele comerciale au rămas în 2017 destinații recreative populare, iar pretențiile alimentare ale românilor cresc și ele. Prezența unor branduri bine-cunoscute poate fi văzută ca o strategie câștigătoare, atât pentru investitorii din centrele comerciale, cât și pentru operatorii din sectorul alimentar. Cafenelele, barurile și tarabele de stradă sau chioșcurile sunt situate în mod tradițional în locuri independente, iar segmentul a beneficiat de pe urma expansiunii prin franciză, a prețurilor scăzute și a unui public țintă care cuprinde persoane tinere și ocupate. La rândul ei, dezvoltarea companiilor internaționale de combustibili auto din România a fost urmată de extinderea fast-food-urilor magazinelor convenționale.