Deoarece interesul consumatorilor pentru proteine continuă să crească, producătorii de alimente se străduiesc să se diferențieze pe baza sursei de proteine. Dar, sugerează noi cercetări, consumatorii sunt cei mai favorabili surselor de proteine recunoscute și familiare. În decursul ultimului deceniu, produsele care pretind că sunt bogate în proteine au atras atenția sporită și au beneficiat de un "halo de sănătate" printre consumatori. Cum, piața globală a ingredientelor din proteine este de așteptat să fie mai mare cu o rată anuală de creștere compusă de 7,4%, în următorii șapte ani, specialiștii de la Grand View Research au estimat în studiul citat mai jos că acest sector va valora în jur de 41,5 miliarde de euro, până în 2025. Trendul proteinelor "are longevitate" Interesul consumatorilor față de proteine se va menține, potrivit lui Mike Hughes, director de Strategii la FMCG Gurus, care a argumentat: "Interesul consumatorilor față de sursele de proteine continuă să crească și acest lucru va urma o accentuare. Spre deosebire de multe alte probleme de sănătate, interesul pentru proteine este unul care are o mare longevitate, datorită gradului înalt de conștientizare a ingredientului, fiind găsit în alimentele și băuturile de zi cu zi și având o mare atracție printre bărbați și femei ". În acest sens, FMCG Guru a finalizat recent un studiu care ia în considerare atitudinile consumatorilor față de sursele de proteine din zece țări diferite. Furnizorul de informații a atribuit succesul proteinei la "recursul său universal" datorită "asocierii cu forța". "Realitatea este că mulți consumatori simt că nu au suficientă proteină în dieta lor, în ciuda faptului că mulți nu monitorizează efectiv cantitatea de proteine pe care le consumă zilnic. Acest lucru determină creșterea cererii de produse cu conținut ridicat de proteine, atât în scopul îmbunătățirii sănătății pe termen lung, cât și al abordării problemelor de zi cu zi, cum ar fi nivelul taliei și nivelul de energie ", a menționat Hughes. Consumatorii caută familiaritate Datele de la Grand View Research arată că proteinele pe bază de animale au reprezentat 72,3% din piața ingredientelor globale de proteine. Proteinele alternative, incluzând dar nelimitându-se la opțiunile bazate pe vegetale, au primit o cantitate considerabilă de aprecieri favorabile. Cu toate acestea, produsele de origine animală sunt în prezent cea mai mare sursă globală de ingrediente proteice. Aceasta reflectă cererea consumatorilor pentru produsele derivate din surse cunoscute de proteine, sugerează concluziile studiului FMCG Gurus. Sondajul FMCG Gurus a evaluat opinia a peste 10.000 de consumatori din Marea Britanie, Suedia, Spania, SUA, Italia, Germania, Franța, Nigeria, China și Brazilia. Acesta a concluzionat că laptele, oul și soia sunt cele mai populare surse de proteine, preferate cu 59%, 54% și, respectiv, 52% dintre consumatori. Carnea a fost sursa de proteine "mai puțin atrăgătoare", având ok-ul a doar 34% dintre cei chestionați. "Factorul de familiaritate este un motiv major. Consumatorii recunosc că pot încorpora cu ușurință aceste produse alimentare în alimentația zilnică și nu trebuie să plătească o primă pentru un produs poziționat ca o soluție de sănătate a "glonțului magic". De asemenea, consumatorii asociază aceste tipuri de alimente cu faptul că sunt "bune pentru tine", astfel încât proteina este pur și simplu un beneficiu suplimentar, împreună cu ingrediente precum calciu ", a declarat Hughes, pentru FoodNavigator. Fragmentarea ofertelor În ciuda abordării conservatoare exprimată de consumatori în studiul FMCG Gurus, Hughes se așteaptă la o diversificare în sectorul ingredientelor din proteine. "Pe masură ce interesul consumatorilor pentru sursele de proteine continuă să crească, piața proteinelor va deveni mai fragmentată, mărcile urmărind să se diferentieze pe baza tipurilor de surse de proteine pe care le folosesc", a prezis el. Hughes mai crede că ingredientele care au fost ani de zile recomandate doar sportivilor se vor transforma în produse de zi cu zi: "Sursele de ingrediente care se găsesc încă o dată în produsele specializate în alimentația sportivă vor deveni din ce în ce mai frecvente pe piața alimentară de zi cu zi, deoarece consumatorii caută alimente, gustări și băuturi mai bune. Acest lucru va crea oportunitatea ca marcile sa promoveze in detaliu sursele de proteine in formule nutriționale accesibile tuturor, evidențiind beneficiile aferente.