133
T-Pro Solutions, una dintre cele mai mari firme de analiză comercială din lume, a abordat un obstacol major cu care se confruntă multe mărci de produse ambalate pentru consumatori (CPG), și, în special, de produse lactate, prin armonizarea mai multor bănci de date ale vânzarilor promoționale în magazine, sintetizându-le într-o singură bază de date vizuală. În acest sens, T-Pro a utilizat serviciile web bazate pe cloud-ul Amazon, pentru a oferi o combinație de analize predictive, analize post-eveniment și optimizări ale planificării comerciale pentru clienții săi. Acțiunea a fost generată de comenzile unor companii din industria CPG, inclusiv Land O'Lakes, Sargento și Welch's, pentru a contribui la îmbunătățirea eficienței proceselor prin furnizarea de vizualizări de date ale analizei post-eveniment în timp real, ale vânzărilor promoționale. La finalul analizei, CEO-ul și fondatorul T-Pro, Terry Ziegler, a declarat: ”Acum, facem un fel de evanghelizare a acestei industrii, deoarece întotdeauna a existat acel perete între fabricant și comerciantul cu amănuntul și într-adevăr, constatăm că a coborât încrederea în date”. Potrivit lui Ziegler, citat de DairyReporter, T-Pro ajută producătorii de alimente și băuturi să înțeleagă nu numai ce a cumpărat clientul, ci și de ce au cumpărat produsul respectiv. În plus, serviciile bazate pe cloud calculează și vizualizează costul promovării producătorului și comerciantului cu amănuntul. Rezultatele studiului arată că, în medie, producătorii cheltuiesc 20% din veniturile de top din promoțiile din magazin și din publicitate, pentru a atrage consumatorii să le cumpere produsele lor. ”Retailerii și producătorii au tendința de a intra într-o abordare aniversară;: Hei, asta am făcut anul trecut, deci de ce să nu încercați din nou anul acesta”, a spus el, adăugând: ”Analizând datele, concluzia finală a fost aceea că promoțiile nu sunt chiar atât de eficiente pe cât s-ar crede, iar companiile au fost și surprinse și dezamăgite să afle acest lucru”. Dar, prin intermediul instrumentului de analiză post-eveniment al T-Pro, producătorul și distribuitorul pot vedea cât de multă marjă au făcut pe orice produs promovat. Planificarea și optimizarea predictivă a companiei ajută apoi să se determine ce promoții în magazin ar trebui să fie reproduse și în ce interval de timp, luându-se în considerare sezonalitatea, demografia și datele geografice. Folosind comportamentul consumatorilor ”Consumatorii își bazează deciziile de cumpărare mai puțin pe preferințele de marcă și mai mult pe alți factori, potrivit lui Ziegler. ”Când intri într-un magazin alimentar, cumperi lucruri pentru un motiv și unele dintre aceste motive sunt determinate de preț și de reducerea prețului, dovedind o scădere a loialității față de mărci”, a spus Ziegler. Însă, această scădere a loialității creează o oportunitate de a examina alți factori care pot determina clienții să cumpere un anumit produs, cum ar fi prețul, amplasarea magazinului sau stilul de semnalizare. ”Nu ești căsătorit cu Sargento sau cu eticheta privată, ești în magazin pentru a cumpăra brânză”, a adăugat Ziegler. ”Consumatorul va cumpăra atunci când vede o anumită diferență de preț față de eticheta privată sau un anumit decalaj față de liderul de piață, dar producătorul și comerciantul trebuie să fie atenți și la costuri, nu doar la încasări”. Ca urmare, T-Pro oferă un instrument de analiză cu un impact cuantificabil în industrie, prin furnizarea de date promoționale armonizate privind vânzările și, drept dovadă a eficienței metodei, numai într-o singură situație s-a înregistrat o îmbunătățire de 500.000 euro pentru unul dintre clienții săi, prin deplasarea punctului de preț al produsului și a poziționării la vânzarea cu amănuntul.