Stiri

128

Tendințe în consumul produselor din carne în România, pentru anul 2025

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Analizând tendințele și previziunile privind consumul de produse din carne în România pentru anul 2025, se evidențiază mai multe aspecte relevante, conform cercetărilor de piață realizate de companii europene.

Preferințele consumatorilor români

Un studiu realizat de Reveal Marketing Research în 2024 indică faptul că 71% dintre români preferă carnea de pui, în timp ce 58% optează pentru carnea de porc.

Carnea de vită este consumată săptămânal de doar 15% dintre respondenți, iar 32% o consumă o dată la câteva luni. De asemenea, 25% dintre români consumă pește săptămânal, iar 32% de 2-3 ori pe lună.

Creșterea consumului de carne de pui

Conform datelor furnizate de Uniunea Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), consumul mediu de carne de pui a crescut de la 27,5 kg pe cap de locuitor în 2022 la 28,2 kg în 2023.

Această creștere este atribuită, în parte, problemelor din sectorul cărnii de porc, precum Pesta Porcină Africană, care a determinat consumatorii să se îndrepte către alternative mai accesibile, precum carnea de pui.

Scăderea consumului de carne roșie

Conform previziunilor Comisiei Europene, se anticipează o scădere a producției și consumului de carne roșie în Uniunea Europeană, inclusiv în România.

Pentru 2025, se prevede o reducere a producției de carne de vită cu 1%, iar consumul mediu pe cap de locuitor ar putea scădea cu 1,7%, ajungând la 9,6 kg. De asemenea, producția de carne de porc este așteptată să scadă cu 0,5% în 2024 și cu 0,2% în 2025, cu un consum stabilizat la 30,9 kg pe cap de locuitor.

Rabobank anticipează o creștere a prețurilor la carnea de porc în 2025, ca urmare a reducerii ofertei pe piața europeană. În Olanda, efectivele de porci ar putea scădea cu 10-15% din cauza politicilor de mediu, ceea ce va influența prețurile și în alte țări europene, inclusiv în România.

X X X

Pentru anul 2025, se prevede o continuare a creșterii consumului de carne de pui în România, susținută de producția internă și de preferințele consumatorilor. În contrast, consumul de carne roșie este așteptat să înregistreze o ușoară scădere, influențată de factori precum prețurile în creștere și preocupările legate de sănătate și mediu.

aflat

anterior

read

newsletter1

newsletter2