News

123

100 de supermarket-uri noi, până la sfârşitul anului

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Mega Image, Profi, Carrefour, Penny Market, Lidl, Kaufland şi Billa vor mai deschide peste 100 de magazine până la finalul acestui an. În total în România vor fi 1.200 de supermarketuri şi hipermarketuri. Jucătorii din comerţul modern vor deschide în ultimele patru luni din an peste 100 de magazine, un număr similar cu al celor deschise de la începutul lui 2013, însă într-o perioadă dublă de timp. Cei 12 comercianţi străini vor scoate din buzunar 80-110 milioane de euro pentru a prinde perioada sărbătorilor de iarnă, cea mai bună pentru comerţul local, cu o reţea extinsă. Reţelele de magazine îşi pun speranţele în ultimele luni din an în revenirea consumului, care a scăzut timp de trei luni consecutiv începând cu mai. Mulţi comercianţi continuă să se extindă  chiar dacă consumul rămâne apatic deoarece beneficiază de preţuri mai mici la terenuri şi la chirii. În această perioadă ei îşi securizează poziţii-cheie pe harta României, împărţindu-şi sferele de influenţă pentru momentul când va reveni apetitul românilor pentru consum. Într-o perioadă în care investiţiile străine directe sunt la minime istorice, în primul semestru România a atras 666 mil. euro, cu 20% sub nivelul din aceeaşi perioadă din 2012  retailerii au rămas unii dintre puţinii care continuă să pompeze bani în economie chiar înainte de revenirea consumului. „Revenirea consumului se va face odată cu semnele unei creşteri economice reale şi mai ales odată cu creşterea încrederii consumatorilor în pers­pectivele socioeconomice. De asemenea, în măsura în care va creşte puterea de cumpărare, va creşte şi consumul", spune Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour. (monney.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2