In majoritatea cazurilor, cumpararea acestor preparate se face neplanificat (71%) si fara a fi cautata o marca anume (75%). Din categoria analizata, consumatorii opteaza, cel mai des, pentru mancare gatita la conserva, pizza, crochete si snitele. Kaufland, Carrefour, Real, Lidl, Penny Market si Billa sunt magazinele de unde se achizitioneaza frecvent produse ready meals. Ca locuri de consum au fost mentionate urmatoarele variante: acasa (86%), la serviciu (25%), in vacanta (31%), la rude/prieteni/cunostinte (14%). Potentialul pietei ready meals este ridicat, 41% dintre oraseni declarand ca vor cumpara cu siguranta in viitorul apropiat astfel de produse. Cu toate acestea, perceptia majoritatii populatiei asupra preparatelor de tip convenience food este ca acestea se adreseaza persoanelor cu un anumit stil de viata: au putin timp liber (88%), nu le place sa gateasca (70%), nu stiu sa gateasca (53%) sau vor sa incerce retete sau gusturi noi (56%). Studiul a fost realizat pentru sursa citata in perioada 18-24 august 2011.