Daca in varful clasamentului profitabilitatii am regasit companii din esalonul doi al pietei, dupa dimensiunea business-ului, topul pierderilor din industria FMCG autohtona este dominat de producatori mari. Ca si in cazul analizei profiturilor, pierderile au fost centralizate pentru companii cu cifre de afaceri de peste 30 de milioane de lei, se arata intr-o analiza efectuata de Magazin progresiv. Astfel, in top 5 pierderi regasim producatorul de carne de pasare Aaylex Prod din Buzau care detine brandul Coco Rico, cu pierderi reprezentand 14% din cifra de afaceri pe 2012. Potrivit comunicatului transmis Bursei, pierderea inregistrata se datoreaza in primul rand faptului ca materia prima achizitionata din recolta anului 2012 a fost mai scumpa cu aproximativ 30% fata de cea achizitionata in anul 2011, in timp ce pretul de vanzare a uleiului a scazut cu aproximativ 30% fata de 2011. Desi cu ponderi mai mici ale pierderior in cifra de afaceri, in acelasi clasament regasim si producatorii de mezeluri Koket, Angst, Cris Tim si Gepeto. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)