Grupul de firme AGRICOLA a înregistrat în 2019 o cifră totală de afaceri de aproximativ 768,259 mil. lei (cca.162 milioane euro), cu 8% mai mult față de anul precedent. Vânzările de carne de pasăre ale companiei AGRICOLA au totalizat în volum48.398 tone, cu 7% mai mult față de anul precedent, iar cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în 2019 este de aproximativ 501,351 mil. lei(8% creștere), în condițiile unei creșteri în totalul vânzărilor a puilor cu creștere lentă. „Este rezultatul unei execuții îmbunătățite în operațional, cu creșteri în vânzarea produselor diferențiatoare (Puiul Fericit și Cocoșel de Pădure) și a produselor cu valoare adăugată mai mare, care au condus la o apreciere a prețului mediu la produsele noastre, creșteri susținute de un brand puternic și o comunicare adecvată. Aș menționa că la sfârșitul anului trecut am finalizat un proces amplu de repoziționare a brandului, ca urmare a cercetării consumatorilor, am redesenat imaginea AGRICOLA în toate formele în care se manifestă aceasta, de la etichete la logistică auto, la exprimările în ATL, printuri și instrumentele specifice in store. Zilele acestea am demarat o campanie de imagine TV, care va fi susținută progresiv de activări în online, social media și la raft”, a declarat Grigore Horoi, președintele AGRICOLA. La categoria mezeluri (obţinute la Salbac SA), cifra de afaceri a fost de 143.142 mil. lei, cu 7% mai mare decât în 2018, în condițiile unei creșteri a volumelor de aproape 2 procente pe categoria salamurilor crud-uscate. Creșterea valorică a fost susținută parțial de modificarea structurii de vânzare, cu plus de produse de calitate înaltă, însă și de majorarea progresivă a prețurilor, ca urmare a achizițiilor mai scumpe chiar și cu 50% a cărnurilor de calitate, dificil de procurat în condițiile crizei PPA. „Ne consolidăm poziția de lideri de piață în România la grupa salamurilor crud-uscate. Brandul AGRICOLA aș spune că are deja vocație de a fi lider pe segmentul de preparate crud-uscate și lider detașat pentru cel mai cunoscut produs premium din Romania: Salamul de Sibiu.”, a declarat Grigore Horoi. Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola ce comercializează semipreparate şi produse tip ready-meal, a înregistrat în 2019 comparativ cu anul precedent vânzări mai mari cu 9%, în condițiile unei creșteri a volumelor comercializate de 3%. „Creștem într-un ritm sănătos această categorie, motiv pentru care anul trecut am finalizat o investiție de 5,5 milioane euro, prin care am dublat capacitatea de producție. Circa 32% din produsele ready-meal merg la export”, a precizat președintele AGRICOLA. La ouă consum, produse la Avicola Lumina Constanţa s-a înregistrat o menținere a cifrei de afaceri în 2019 (50,386 mil. lei), în condițiile în care compania a vândut 80 mil. ouă. „Pentru 2020 ne propunem o creștere de 5% la nivelul Grupului, contextul fiind în continuare dificil din punct de vedere al achizițiilor cu preț în creștere a cărnurilor de calitate necesare realizării specialităților noastre crud-uscate și în condițiile în care criza PPA nu a generat – așa cum se așteptau mulți, creșteri semnificative ale consumului de carne de pasăre. Însă cel mai important, anul acesta vom realiza o investiție de aproape 17 milioane euro în creșterea cu 70% a capacității noastre de abatorizare, proces care va genera câteva perioade de oprire a activității curente. Proiectele noastre de investiții demonstrează faptul că privim cu încredere business-ul pe care îl dezvoltăm în continuare în direcția creșterii și diferențierii în piață ”, a precizat Grigore Horoi.