110
O editie regandita 100% Dupa cum afirma organizatorii, editia din acest an a fost reconceputa integral, dar nu numai atat: absolut toate utilitatile sunt noi, marind utilitatile si oportunitatile atat pentru vizitatorii obisnuiti, cat si pentru specialisti, oameni de afaceri sau presa. In ciuda recesiunii care se manifesta la nivel global, la SIAL 2012 sunt asteptate sa participe aproximativ 6000 de companii din intreaga lume. Desigur, cea mai importanta participare este cea a companiilor frantuzesti, dar, alaturi de participarea gazdelor, chinezii vor avea un pavilion impresionant. Cum era de asteptat, participarea companiilor romanesti este cat se poate de consistenta. Alaturi de oficiul federatiei Romalimenta, care a girat o mare parte a participarii firmelor din Romania, isi vor expune produsele si serviciile nu mai putin de 51 de firme care si-au anuntat prezenta pana la data la care redactam acest articol, numarul fiind cu siguranta mai mare, la ora la care portile targului se vor deschide. Participarea romaneasca va acoperi sectorul de carne, lactate, peste, panificatie, materii prime si aditivi etc. Din randul companiilor care activeaza in sectorul romanesc de productie si procesare a carnii, amintim: Transavia, Vascar, Zimbria, Sergiana, Doly-Com, Scandia Foods, Agricola International Bacau, Pescado Grup, Galli Gallo, Inorogul, Kosarom, Cris-Tim 2 Prodcom, Eurofarm, Angst, Ana si Cornel, Caroli Foods, Coco Rico, Alex&Comp etc. Sectiunile, dominate de Polul expertilor Sectiunile targului SIAL 2012 sunt dominate de departe de salonul Le Pole d’Experts, acolo unde vor fi expuse cele mai rafinate produse, cele mai inovatoare tehnologii si solutii. Tot in cadrul acestui salon, dar separate de sectiunea de conferinte si comunicari obisnuite, vor fi organizate simpozioane dedicate urmatoarelor trei mari teme de dezbatere: Nutrition-Sante, Kosher-Hallal si Experience de consommateur. Continuand o traditie care dateaza de mai bine de 15 ani, la finalul manifestarii va fi acordat Le Prix Disney SIAL, premiu sponsorizat de gigantul din industria americana a divertismentului, Walt Disney Co. Vorbim in mod special despre acest premiu pentru ca organizatorii acorda un interes deosebit alimentelor produse pentru copiii cu varste cuprinse intre 3 si 12 ani, produsul premiat urmand a fi promovat prin uriasa retea Disney, eticheta fiind marcata corespunzator, cu sigla companiei americane. O alta sectiune de maxim interes va fi L’Innovation 360°, acolo unde vor fi expuse cele cele mai noi tehnologii, produse inovatoare, solutii noi privind siguranta alimentara, inovatii in domeniul ambalarii, a distributiei etc. Tot aici vor fi prezentate inventiile si inovatiile din domeniul industriei alimentare sustenabile, in stransa legatura cu produsele ecologice si prezervare a mediului. Cu siguranta, unul dintre cele mai interesante pavilioane va fi acela in care va fi organizata sectiunea Observatoire de produits alimentaires en live, vizitatorii putand vedea cum sunt produse alimentele, fluxul proceselor tehnologice etc. Totodata, deosebit de importanta va fi sectiunea Savoir negocier (Placerea negocierii ), sectiune dedicata marketingului si desfacerii, care se va derula in organizarea marilor retailisti Auchan, Promodes si Intermarche. Foarte multi dintre expozanti, dar si dintre vizitatori, vor astepta cu nerabdare ziua de 21 octombrie, aceasta, si pentru ca, odata cu momentul festiv de deschidere, vor fi anuntate si marile premii SIAL d’Or. Acestea au fost deja stabilite, produsele fiind alese dintr-un total de 243 de alimente propuse spre jurizare, actiune care a avut loc in cursul lunii mai, la o reuniune mondiala a expertilor SIAL care s-a desfasurat la Montreal. Olivia Milan-Grosbois, Director al SIAL Group: SIAL s-a reinventatIntr-un interviu publicat pe site-ul targului, Olivia Milan-Grosbois, Director al SIAL Group, a rezumat seria de evenimente care se vor derula in Parc des Expositions de Paris du Nord. Iata care au fost raspunsurile acesteia: – Cum caracterizati editia din acest an a SIAL 2012? – SIAL are o functie foarte pragmatica, foarte utilitara, reunind aproape 6.000 de companii din industria alimentara mondiala, care vor cauta sa vanda cat mai mult celor peste 140.000 de vizitatori veniti de pe cele cinci continente si pe care ii estimam a-i avea oaspeti in fiecare zi. Totodata, acestia spera sa incheie si cat mai multe parteneriate de afaceri. In acelasi timp, SIAL va reflecta si starea de moment a pietei agro-alimentare a lumii, modul in care consumatorii o evalueaza, expozantii prezentand si ultimele inovatii, tendinte, dar si noi strategii de marketing menite a dezvolta afacerile din domeniu. In fond, SIAL isi confirma vocatia de a fi util si eficace pentru fiecare actor al industriei agro-alimentare a lumii. – Ce a determinat reinnoirea SIAL? – SIAL este un eveniment pluridisciplinar si deschis la nou. De aceea, bineinteles ca am cautat sa regandim intregul concept, gratie descoperirii de noi expozanti, noi companii, mari sau mici, care au ales sa participe la un eveniment in care vor intalni un mediu profesionist. Pentru toti participantii, vizitatori, expozanti, participanti la simpozioane sau la manifestarile colaterale am reinnoit intregul sistem informational care ofera toate informatiile necesare intr-o maniera simpla si rapida, inclusiv prin secvente animate 3D. In sfarsit, SIAL va fi o oglinda a unei industrii dinamice si creative. – De ce sa participam la SIAL? – In principal, pentru a fi in inima pietei, pentru a va conecta la ansamblul filierei agro-alimentare mondiale. SIAL este un salon de explorare care ofera o panorama unica a companiilor inovatoare, a tendintelor din piata, inovatii si tendinte pe care le vom reflecta in numeroase evenimente. Suntem foarte implicati in ideea de a anticipa ce se va gasi pe piata mondiala a alimentelor in anii urmatori, iar anticiparile noastre se vor regasi la standurile din expozitie, dar care, imediat dupa aceea, vor fi gasite in magazinele din Franta, dar si din intreaga lume, fie ca vorbim de China, Brazilia, Canada sau Orientul Mijlociu. Dorim sa dam valoare concreta companiilor inovatoare, dar si sa evidentiem imaginarul consumatorului de maine. De aceea, vom acorda diverse premii care vor incununa toate aceste valori: Marele Premiu SIAL Innovation, care va fi acordat solutiilor menite a-l ajuta pe consumator si care vin in intampinarea dorintelor lui, SIAL d’Or, care va fi acordat produselor inovatoare care au devenit succese de piata, Marele Premiu Disney SIAL, care va recompense inovatiile din domeniul alimentelor destinate copiilor, si Marele Premiu Selection Intermarche, care va recompensa grandoarea naturii concretizata in produse alimentare naturale, apreciate de consumatori pe baza unui chestionar. De aceea, participarea la SIAL va reprezenta pentru oricine o sarbatoare a sensurilor, o sarbatoare a conceptelor, o reuniune mondiala a gurmanzilor si a gusturilor savuroase care se va desfasura la Paris, in capitala mondiala a sarbatorilor. In concluzie, SIAL isi asteapta vizitatorii, iar eu, ca director de organizare, adresez urmatorul mesaj: Nu exista niciun pretext pentru a rata acest eveniment