RepersNews

242

Agraria - un targ de traditie pentru agricultura romaneasca

autor

MeetMilk.ro

distribuie

In perioada 6-10 mai 2009, a avut loc, la Cluj Napoca, unul dintre cele mai importante evenimente agricole din Romania: Targul International pentru Agricultura, Industrie Alimentara si Ambalaje - Agraria. La editia cu numarul 15, organizatorii - Intermarketing & Consulting, Expo Transilvania si Camera de Comert si Industrie Cluj - au propus un program de conferinte pe teme de actualitate, prezentari de animale de rasa, targ de joburi, Zilele Fermierului (7-9 Mai 2009). "Am intampinat mici dificultati la organizarea Agrojob-ului, din cauza crizei; companiile participante au adunat CV-urile studentilor in anii terminali de la Agronomie, dar nu sunt interesate sa faca angajari decat din toamna", a declarat pentru FDC Corina Mares, General Manager Intermarketing & Consulting.

Astfel, organizatorii Agraria, impreuna cu Directia pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala Cluj, Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara Cluj-Napoca si cu toti ceilalti parteneri si colaboratori au oferit si in acest an tuturor celor interesati posibilitatea de a intra in contact cu ultimele noutati din agricultura, zootehnie, industria alimentara si ambalaje. Editia de anul trecut a confirmat renumele expozitiei, datorat in primul rand participantilor din tara si strainatate - expozanti, parteneri, vizitatori: peste 10.000 mp suprafata de expunere, 300 de firme expozante, peste 15.000 de vizitatori. Pe o suprafata de cca. 9 000 m2, aproximativ 200 de firme din tara si din strainatate, din domeniile agricol si alimentar, si-au prezentat produsele si serviciile si anul acesta. Organizatorii i-au sustinut, la randul lor, cu tombole cu premii, demonstratii practice, degustari, si doua saloane rezervate produselor bio si traditionale. "Dintre cei peste 16.000 de vizitatori, o mare parte au fost noi - adica nu mai participasera niciodata la Agraria - ceea ce ne-a bucurat foarte tare", mentioneaza Corina Mares. "Numarul de expozanti a fost, de asemenea, peste asteptari, avand in vedere situatia economica actuala". Pentru prima data in istoria expozitiei, una dintre cele mai prestigioase emisiuni dedicate agriculturii, Viata Satului - TVR1, a transmis in direct de la targ. O echipa a emisiunii a fost la Agraria pe toata durata celor 5 zile, discutand cu expozantii si vizitatorii, culegand impresii, transmitand mesaje telespectatorilor. Comisia Europeana a fost prezenta printre expozantii de la acest targ agricol prin Directia Generala pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala. La standul CE au fost primiti toti vizitatorii care au dorit sa se informeze cu privire la diferitele aspecte ale politicii agricole comune si cu privire la dezvoltarea rurala. De asemenea, au fost distribuite publicatii de tip general si specializate, iar la dispozitia publicului si a profesionistilor s-au aflat experti pentru a raspunde la intrebarile celor interesati. Mai mult, o parte a standului european a fost destinata publicului tanar, prin prezentarea de jocuri si animatii pedagogice. Copiii si adolescentii au fost informati astfel cu privire la Uniunea Europeana, in general, la politica agricola comuna si la importanta unei alimentatii echilibrate, care sa includa, in proportii semnificative, fructele, legumele si produsele lactate.

In cadrul aceluiasi eveniment, Comisia a organizat un seminar pe tema politicii agricole comune (in data de 7 mai), adresat studentilor la facultati de agronomie, si a dedicat o zi intreaga (8 mai) subiectului dezvoltare rurala. Comisia Europeana a participat, de asemenea, la o masa rotunda privind impactul crizei economice asupra sectorului agricol. De asemenea, impreuna cu Ministerul Roman al Agriculturii, Comisia a organizat, in cea de-a doua zi a targului, o conferinta pe tema produselor biologice. Data exacta a editiei 2010 a Agraria nu a fost stabilita inca, dar "va fi cu siguranta tot in mai, in prima jumatate a lunii", spune Corina Mares. "Ne exprimam speranta ca vom beneficia de acelasi interes din partea expozantilor si partenerilor; intentionam sa ne axam pe aducerea a tot mai multi vizitatori specializati; vom concentra informatiile din timp, si, cu ajutorul partenerilor nostri, le vom transmite celor interesati".

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2