Potrivit domnului Gavril Muresan-Director Comercial, compania Mariflor Prodcom nu doar ca este cel mai vechi expozant roman, aici, la Alimentaria 2018, dar este si una dintre primele companii romanesti care au inceput activitatea de export, dupa 1990. Strategia aleasa, pentru a accede pe pietele occidentale, este una dintre cele mai inteligente. Realizand faptul ca nu are cum sa sustina conditiile impuse de marii retailisti din Vest, privind cantitatea, ritmicitatea si rapiditatea in furnizarea de produse, Mariflor s-a orientat spre acoperirea locala a magazinelor din tari ale Uniunii Europene. Apoi, demn de subliniat, compania se adreseaza in mica masura comunitatilor de romani din occident, avand insa o activitate intensa de colaborare cu lanturi de magazine de marime medie. "Ganditi-va cum ar fi sa aprovizionezi miile de magazine detinute de Edeka", ne-a declarat domnul Muresan, care a adaugat: "N-ai cum. Nu avem aceasta capacitate. Dar, avem puterea de a exporta unor retele mai mici, acoperind local sau zonal parti din Italia, Spania, Austria, Germania, Belgia, Franta, Marea Britanie sau Cipru, acolo unde exportam saptamanal. In acest fel, evitam greseala pe care o fac multi, aceea de a se adresa in primul rand romanilor din strainatate. De ce? Intr-un magazin nu intra doar romani, intra atata si atata lume. De ce sa nu vinzi tuturor?", se intreaba retoric, si cu indreptatire, domnul Muresan. Cat despre participarea la targul catalan, Mariflor vizeaza marirea afacerilor de export pe pietele evoluate, mizand pe salamurile fierte si afumate, pe produse fabricate potrivit unor standarde vechi dar si pe specialitati.