News

346

Alimentele din “carne hibridă” se pregătesc să intre pe piața europeană

autor

MeetMilk.ro

distribuie

După cum informează FoodNavigator, start-up-ul suedez de micoproteine Mycorena lucrează pentru a accelera categoria cărnii hibride printr-o colaborare cu producătorul de carne Nybergs Deli și retailerul de supermarket ICA.

Carnea rămâne în top-ul consumului

În ciuda avansului pe care alternativele vegetale par a-l avea pe piață, carnea continuă să domine piața proteinelor, cererea fiind așteptată să crească în continuare în următorii ani. Până în 2050, se estimează că consumul global de carne va ajunge între 460 de milioane de tone și 570 de milioane de tone – acesta din urmă ar echivala cu de două ori mai mult decât nivelul din 2008.

În același timp, presiunea pentru reducerea consumului de carne este, de asemenea, în creștere. Producția de carne este estimată a fi responsabilă pentru aproximativ 15% din toate emisiile de gaze cu efect de seră, iar guvernele, producătorii și consumatorii iau în considerare. Ca răspuns, piața alimentară pe bază de plante a explodat.

Cu toate acestea, noile alternative de carne și fructe de mare pe bază de plante nu au reușit să convingă pe deplin consumatorii: predomină dieta flexitariană. Chiar și produsele amestecate pe bază de plante și carne s-au străduit să atragă consumatorii, Tyson Foods și BrewDog fiind printre companiile care au lansat, și de la pensionare, produse hibride din carne și pe bază de plante în ultimii ani.

Cu toate acestea, nu toți și-au pierdut speranța în conceptul hibrid. Producătorul de micoproteine din Suedia Mycorena colaborează cu actori din industrie pentru a amesteca ciupercile cu carnea, despre care start-up-ul consideră că va „permite schimbarea comportamentului consumatorilor”.

Calități „asemănătoare cărnii” într-un produs hibrid

Mycorena consideră că astfel de produse hibride ar putea reduce „semnificativ” consumul de carne al consumatorilor, oferind în același timp suficienti nutrienți și o experiență de mâncare „asemănătoare cărnii”.

„Trebuie să schimbăm modul în care producem alimente și să reducem consumul de carne. Cu toate acestea, pentru toată lumea să taie complet carnea este nerealist. A deveni vegetarian este un pas mare pentru mulți”, a spus Sandar Zachrisson, șeful departamentului de inovare a produselor la Mycorena.

„Produsele hibride ar putea rezolva această problemă. Amestecând carnea și micoproteinele, putem reduce impactul asupra mediului în timp ce consumăm carne în mod conștient.”

Mycorena și-a lansat ingredientul micoproteic Promyc – fabricat dintr-o tulpină de ciuperci „unică”, nedezvăluită – în 2019. Folosind miceliu fungic, start-up-ul valorifică biomasa fungică produsă în timpul fermentației.

Compania susține că Promyc este „neutru” ca gust, cu o textură „asemănătoare cărnii”, ceea ce îl face o opțiune excelentă pentru amestecurile hibride pentru a menține gustul și textura dorită de consumatori.

În colaborare cu producătorul de carne Nybergs Deli și retailerul de supermarket ICA, Mycorena dezvoltă prototipuri hibride pentru a testa amestecuri și a valida produsele de pe piață.

Potențial pentru alimente hibride

Dezvoltarea produsului se va concentra inițial pe un tocat hibrid, produs împreună cu Nybergs Deli în Suedia.

„Suntem conștienți de faptul că această carne este un aliment cu impact asupra mediului și că consumul reprezintă o parte din impactul climatic al oamenilor. De asemenea, credem că consumul total de carne va scădea oarecum în timp”, a declarat Mikael Ottestig, Director Comercial la Nybergs Deli.

„Credem că există un potențial mare pentru produsele hibride pentru consumatorii care doresc să se bucure în continuare de carne, dar într-o cantitate puțin mai mică.”

Mycorena va testa apoi cererea pieței și a consumatorilor pentru noua categorie cu ICA. Prin adoptarea unei „abordări mai orientate spre consumator”, colaborarea speră să ofere familiilor produse sănătoase, durabile și la prețuri accesibile.

„Vedem un potențial în dezvoltarea de produse hibride în categoria cărnii și mezelurilor, care facilitează consumatorilor să facă alegeri mai sănătoase și durabile de la raft”, a declarat Peder Ahlberg, Category Manager Meat/Charcuterie la ICA. „Ar trebui să fie ușor să alegeți și mai multe alimente favorite de zi cu zi la ICA.”

Se așteaptă ca primele produse comerciale din această colaborare să ajungă pe rafturi în T4 2023.

Extinderea micoproteinei în noi categorii

Colaborarea este un alt semn al angajamentului Mycorena de a extinde prezența micoproteinei în mai multe categorii.

Anul trecut, start-up-ul a susținut că a dezvoltat primul prototip pentru unt pe bază de ciuperci, marcându-și trecerea în aplicații alternative la lactate bogate în grăsimi. „Acesta este ceva ce echipa noastră încearcă să descopere de mai bine de un an, cu puțin succes până de curând”, ne-a spus la acea vreme directorul de inovație Paulo Teixeria.

„De obicei, micoproteina este considerată un ingredient proteic nefuncțional care are nevoie de alte ingrediente pentru a crea structuri alimentare interesante. Tocmai am arătat aici că nu este adevărat, trebuie doar să lucrezi corect.”

Și în urmă cu trei luni, start-up-ul a intrat într-o colaborare de cercetare cu Revo Foods pentru a explora potențialul micoproteinelor în bucăți întregi de fructe de mare vegane. Mai exact, legătura va explora o nouă metodă de tratare a micoproteinei pentru a o face potrivită pentru imprimarea 3D.

„Cu această tehnologie, posibilitățile de textură și formă sunt la un alt nivel în comparație cu analogii actuali de carne, fiind limitate doar de imaginație, nu de metodele de procesare”, a spus Teixeira de la Mycorena.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2