Mărcile private, respectiv acele produse no-name care au luat cu asalt comerţul local în ultimii ani marcaţi de criză şi de scăderea consumului, au ajuns în topul celor mai vândute produse, atingând valoarea de 2 miliarde de euro, informează Ziarul financiar. 88% dintre români spun că au cumpărat produse care poartă doar sigla marilor magazine. De obicei, acestea sunt fabricate de producători care au în portofoliu şi branduri cunoscute. În ciuda abundenţei reclamelor de la televizor, mulţi români se îngrămădesc la produse care nu arată pe etichetă vreun nume cunoscut. Întotdeauna, preţul e cârligul care te trage spre raft. Produsele poartă de obicei emblema hipermaketului şi sunt denumite produse proprii. Dacă la preţ bate brandul, rămâne o întrebare: or fi bune? Pe cutiile de lapte, de exemplu, sunt trecute aceleaşi valori nutriţionale ca la cele de brand. Apar sigla lanţului de hipermarketuri şi faptul că e făcut în România. Unde este totuşi făcut? "Cele mai multe produse din această gamă sunt produse în România de producători care au în portofoliu mărci cunoscute", a explicat Andreea Mihai, reprezentantă a reţelei de hipermaketuri Carrfour, pentru Evenimentul zilei.