Deoarece industria europeana a carnii de pasare se confrunta cu provocari majore pentru a imbunatati procesele, comercializarea si profitabilitatea, Sealed Air Cryovac a organizat un eveniment dedicat carnii de pasare la Packforum, centrul sau european de relatii cu clientii din Paris. Un numar de 72 de delegati din partea a 50 de companii din 21 de tari si-au indreptat pasii catre PackForum-Paris pentru a afla tendintele pietei si inovatiile recente in tehnologia ambalarii, informeaza Magazinul progresiv. Dupa prezentarile facute de leaderii din industrie si de expertii independenti, participantii au avut ocazia de a observa si utiliza cele mai noi echipamente in holul expozitiei Packforum – inclusiv utilajele de portionare, umplere, tratare termica si ambalare. Acestia au examinat prezentari de carne de pasare din toata Europa la „supermarketul” intern si cu ocazia unui tur al supermarketurilor din Paris – si au testat produsele finite. Tendinte si oportunitati: -Consumul de carne de pasare per captia in UE a atins o medie de 22,2 kg. Pana in 2015 ar trebui sa creasca cu 9%. -Pana in 2030, carnea de pasare va inlocui carnea de porc ca proteina animala preferata la nivel mondial. -Pentru a produce 1kg de carne de pasare este nevoie doar de 2kg de graunte, ceea ce o face sa fie carnea cu cea mai lunga perioada de valabilitate. -Competitia acerba, presiunile legate de pret din partea retailerilor, standardele ridicate pentru bunastarea animalelor si obiceiurile in continua schimbare sunt provocari cheie pentru sectorul european de carne de pasare. -Inovatiile in ceea ce priveste ambalarea ofera solutii sigure si ieftine care sporesc interesul pentru carnea de pasare (protectie impotriva penetrarii apei, pungi imprimate, dispunere verticala, „cook-in-the-pack” (preparare in ambalaj), desfacere usoara, marinate etc.). -Placerea este de departe factorul cel mai important cand vine vorba despre alegerea consumatorului, jucand un rol important in 48,1% din achizitia de alimente la nivel mondial. Sanatatea se afla pe locul al doilea cu 26,1%. -Tehnologiile de ambalare pot spori semnificativ perioada de valabilitate. -Luc Sauban, Marketing Manager Case-Ready EMEA al Sealed Air, a subliniat cinci provocari majore cu care se confrunta sectorul UE de carne de pasare: standarde mai ridicate pentru siguranta alimentelor si bunastarea animalelor decat in alte parti, presiune in ceea ce priveste profitabilitatea, puterea concentrata a retailerilor si grupurilor din alimentatia publica, nevoia de dezvoltare de durata si preferintele consumatorilor. „Ambalarea“, a adaugat acesta, „este cheia pentru abordarea acestor provocari“. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)