Agenția
de Plăți şi Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează că, până la data 31 ianuarie 2022 inclusiv, se depun cererile de plată pentru ajutorul de stat în sectorul creşterii
animalelor, aferent serviciilor prestate în luna decembrie și în trimestrul al
IV-lea al anului 2021.
Cererile se depun la sediile Centrelor APIA,
unde a fost depusă cererea inițială anuală sau se transmit de către fermieri
prin mijloace electronice (poșta electronică, fax etc).
Cererea de plată a ajutorului de stat pentru serviciile de
întocmire şi menţinere a registrului genealogic al rasei va fi însoţită de următoarele documente:
-
a) memoriul tehnic cu
activităţile, inclusiv lucrările efectuate pentru realizarea obiectivelor
prevăzute în programele de ameliorare şi/sau conservare, aprobat de ANZ;
-
b) lista activităţilor,
inclusiv lucrările şi tarifele acestora pentru serviciile prevăzute la
art.7 alin.(2) în luna/trimestrul pentru care se solicită ajutorul de
stat, avizată de ANZ;
-
c) facturile
lunare/trimestriale în care să fie menţionate activităţile efectuate şi
cuantumul acestora, precum şi perioada facturată; copii certificate
conform cu originalul de către solicitant;
-
d) copia atestatului de
producător, în cazul beneficiarilor persoane fizice, la depunerea primei
cereri de plată; în cazul în care nu s-a eliberat atestatul de producător,
dar a fost solicitat, adeverinţa emisă de aparatul de specialitate al
primarului localităţii unde a fost depusă cererea, care să ateste
solicitarea acestuia, cu obligaţia depunerii ulterioare a atestatului de
producător până la finele lunii în care a fost emis acesta;
-
e) documentul care atestă
schimbarea formei de organizare a beneficiarului serviciilor contractate
după caz;
-
f) dovada contului bancar
activ, dacă este cazul.
Cererea de plată a ajutorului de stat pentru serviciile de
determinare a calităţii genetice a raselor de animale va fi însoţită de următoarele documente:
-
a) memoriul tehnic cu
activităţile, inclusiv lucrările efectuate pentru realizarea obiectivelor
prevăzute în programele de ameliorare şi/sau conservare, aprobat de ANZ;
-
b) lista activităţilor,
inclusiv lucrările şi tarifele acestora pentru serviciile prevăzute la
art. 7 alin. (3) în luna/trimestrul pentru care se solicită ajutorul de
stat, avizată de ANZ;
-
c) facturile
lunare/trimestriale în care să fie menţionate activităţile efectuate şi
cuantumul acestora, precum şi perioada facturată, copii certificate
conform cu originalul de către solicitant;
-
d) documentele
justificative de încasare de la beneficiarii ajutorului de stat a sumelor
corespunzătoare, în funcţie de intensitatea ajutorului de stat pentru
serviciul prestat aferent lunii/trimestrului, copii certificate conform cu
originalul de către APIA;
-
e) copia atestatului de
producător, în cazul beneficiarilor persoane fizice, la depunerea primei
cereri de plată; în cazul în care nu s-a eliberat atestatul de producător,
dar a fost solicitat, adeverinţa emisă de aparatul de specialitate al
primarului localităţii unde a fost depusă cererea, care să ateste
solicitarea acestuia, cu obligaţia depunerii ulterioare a atestatului de
producător până la finele lunii în care a fost emis acesta;
-
f) documentul care atestă
schimbarea formei de organizare a beneficiarului serviciilor contractate
după caz, originalul şi copii pentru efectuarea conformităţii cu
originalul de către APIA;
-
g) dovada contului bancar
activ, dacă este cazul.
Asociațiile pot opera facturile aferente
serviciilor prestate accesând următorul link: http://213.177.4.194:953/.
Documentele transmise vor purta sintagma
„conform cu originalul”, însușite prin semnătura solicitantului și vor sta la
baza operării/verificării datelor în aplicațiile electronice de gestionare a
ajutorului de stat și la efectuarea verificărilor administrative ulterioare.
APIA, mereu alături de fermieri!