Pe parcursul lunii octombrie 2013, activitatea Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Gorj s-a concretizat prin efectuarea unui număr de 164 acțiuni de control având ca scop verificarea respectării prevederilor legale privind protecția consumatorilor în cadrul activităților de comercializare a produselor și de prestare a serviciilor. Acțiunile tematice de control s-au desfășurat în conformitate cu Programul privind tematicile de control al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor precum și în conformitate cu Planul Propriu al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Gorj privind tematicile de control, fiind efectuate verificări cu privire la: - Comercializarea produselor în unitățile din incinta și vecinătatea unităților școlare; - Comercializarea produselor în mediul rural; - Comercializarea pachetelor de servicii turistice; - Desfășurarea programului lapte-corn în școli și grădinițe. Urmare a cercetării reclamațiilor au fost dispuse măsuri de înlocuire a produselor, reparații fără costuri pentru produsele constatate cu deficiente. Abateri constatate în urma acțiunilor de control au fost : — Neafișarea în mod vizibil a denumirii unității/obiectele de activitate al/ ale societății pentru care operatorii economici erau autorizați să funcționeze; — Comercializarea produselor alimentare fără inscripționarea datei durabilității minimale; — Comercializarea de produse fără elemente de identificare / incomplete; — Lipsa producătorului/ importatorului sau înscrierea doar a numelui acestuia fără adresă sau alte date de contact; — Nerespectarea condițiilor în cadrul termenului de garanție; — Neafișarea prețurilor și tarifelor într-un mod vizibil și lizibil pentru consumatori; Urmarea verificărilor efectuate un număr de 97 operatori economici au fost sancționați contravențional, dintre care un număr de 62 cu amenzi în valoarea totala de 77.400 lei. (ts)